نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 12:02

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بلداجی با حضور رییس سازمان محیط زیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بلداجی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان تکمیل شد و در حال حاضر با ظرفیت ۳ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز فعال است این تصفیه‌خانه ۴ هزار مشترک را پوشش می‌دهد و با طول ۶۶ کیلومتر فرایند جمع‌آوری فاضلاب را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی سلاجقه صبح امروز در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بلداجی گفت: شاخص اصلی دولت سیزدهم کار جهادی و خدمت به مردم است و همه مسئولان تلاش کرده‌اند در کنار مردم و با حفظ ارزش‌های نظام کشور را به پیش ببرند.

معاون رئیس جمهور و رئیس حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: دستاوردهای دولت سیزدهم در ۲ سال استقرار، جدای از سنگ‌اندازی‌های دشمنانی که نمی‌خواهند سرافرازی نظام را ببینند، بی‌بدیل است.

وی افزود: بخش بلداجی از لحاظ ظرفیت گردشگری و تالابی بی‌نظیر است و امروز با مشاهده میدانی این تالاب‌ها برنامه‌های خوبی برای حفاظت از این ظرفیت‌های بین‌المللی و حفظ آن‌ها در نظر گرفته شد.

استفاده از ظرفیت صندوق محیط زیست برای کمک به تالاب چغاخور

سلاجقه بیان کرد: برای کمک به تالاب چغاخور باید از ظرفیت‌های صندوق محیط‌زیست استفاده شود و طرح‌های توسعه‌ای، گسترش زیرساخت‌ها با حفظ محیط زیست در این منطقه اجرایی شود.

رئیس حفاظت محیط زیست، با درخواست از ائمه جمعه برای همراه کردن مردم در کنار کار، تصریح کرد: تالاب‌ها یکی از منابع معیشتی مردم هستند لذا باید روستاهای اطراف تالاب‌ها ساماندهی شوند و سمومی که از زمین‌های کشاورزی وارد تالاب می‌شود، مورد پیگیری قرار گیرند.

طرح طبیعت‌گردی گسترده در شهرستان بروجن اجرایی شود

وی اظهار داشت: لازم است طرح طبیعت‌گردی گسترده در این منطقه اجرایی شود و سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌ها در سطح ملی در کنار استان چهارمحال و بختیاری هستند تا در زمینه‌های مختلف پیشرفت کند.

در ادامه فردوس کریمی گفت: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بلداجی بدون تاخیر با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان تکمیل شد و در حال حاضر با ظرفیت سه هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز فعال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: این تصفیه‌خانه چهار هزار مشترک را پوشش می‌دهد که در حال حاضر انشعاب یک‌هزار و ۸۷۰ نفر نصب شده است و این شبکه به طول ۶۶ کیلومتر فرایند جمع‌آوری فاضلاب را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۴ شهر در استان وجود دارد که در حال حاضر ۱۷ شهر با ۱۲ تصفیه‌خانه ۱۲۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز تصفیه می‌کند.

کریمی با اشاره به واگذاری ماده ۲۳ به استان، بیان کرد: با این اعتبار طرح فاضلاب ۸ شهر کلنگ‌زنی شد که پیش‌بینی شده است یک‌هزار و ۶۷۰ میلارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷ درصد جمعیت شهری استان تصفیه‌خانه فاضلاب دارند و اگر این موارد جدید نیز وارد مدار شوند این عدد به بالای ۸۰ درصد می‌رسد، همچنین ۱۰ شهر باقی‌مانده نیز تا پایان سال ۱۴۰۷ از تصفیه‌خانه فاضلاب برخوردار می‌شوند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465992

مهمترین اخبار ایران و جهان: