نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 21:37

پیشگیری از وقوع حوادث در رودخانه‌ها یک موضوع میان بخشی است

اهواز- رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: موضوع پیشگیری از وقوع حوادث در سواحل و رودخانه‌ها یک موضوع میان بخشی است که همکاری سازمان‌ها و سایر ارگان‌ها را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی پیشگیری از غرق‌شدگی و ساماندهی اماکن آبی خوزستان اظهار کرد: موضوع پیشگیری از وقوع حوادث در سواحل و رودخانه‌ها یک موضوع میان بخشی است که همکاری سازمان‌ها و سایر ارگان‌ها را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: از نظر قانونی فدراسیون نجات غریق مسئولیتی در قبال رودخانه‌ها به‌صورت قانونی ندارد و وزارت نیرو و استانداری‌ها مسئول هستند و فدراسیون نجات غریق و غواصی در راستای اهداف انسان دوستانه و با توجه به تخصص و توانایی نیروی انسانی پای کار است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی خبر داد: با توجه به شرایط خاص خوزستان ضمن رایزنی با وزارت کشور بزودی شاهد اشتغال تعداد زیادی منجی غریق برای گشت زنی و دیده بانی در سطح نقاط حادثه خیز رودخانه‌های استان خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این جلسه از حمایت استاندار استان و وزارت کشور در راستای تشکیل ایستگاههای نجات غریق در سطح کشور خبر داد.

حمید بنی تمیم در ادامه بر ضرورت تعامل با مالکان استخرها و حمایت از منجیان غریق تاکید کرد و افزود: موضوع پیشگیری از غرق‌شدگی در استان از دغدغه‌های مسئولان استان است.

وی گفت: به‌زودی تجهیزات ۶ ایستگاه پیشگیری از غرق‌شدگی در اختیار هیئت‌های شنا قرار داده می‌شود و امیدواریم این ایستگاه‌ها به عدد ۶۰ برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465204

مهمترین اخبار ایران و جهان: