نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 12:02

کادر فنی برای مدیریت تیم تمرکز نداشت/ عطایی نیاز به کمک قوی دارد

پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است عواملی پیش از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا وجود داشت که باعث شد تیم در این رقابت‌ها به قهرمانی دست پیدا نکند.

امیر حسینی در گفت‎‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن در فینال مسابقات قهرمانی آسیا گفت: متأسفانه نتیجه‌ای درخور تیم ملی در این مسابقات به دست نیامد و فدراسیون و اعضای کادر فنی هم این موضوع را مطرح کردند. همه به دنبال کسب عنوان قهرمانی بودند تا جام در ایران بماند اما بازی خوبی نداشتیم.

وی افزود: عملکرد تیم ملی در فینال مسابقات قهرمانی آسیا حتی از لیگ ملت‌ها هم ضعیف‌تر بود. بازیکنان در فاکتورهایی مثل دفاع، سرویس، حمله و… اصلاً خوب نبودند. سطح مسابقات قهرمانی آسیا خیلی پایین بود و از ملی‌پوشان انتظار بیشتری می‌رفت.

پاسور سابق تیم ملی والیبال اظهارداشت: در بازی فینال بازیکنان در سرویس، دریافت، حمله و دفاع بسیار ضعیف عمل کردند. برگزاری این بازی در ارومیه فشار زیادی به بازیکنان ایران وارد کرد. کادرفنی هم تمرکز کافی را برای مدیریت تیم نداشت، فکر می‌کنم برای ژاپن بازی فینال در ارومیه راحت تر بود.

حسینی گفت: نباید تا به این اندازه بازیکنان و کادر فنی تحت فشار قرار می‌گرفتند. عواملی زیادی دست به دست هم داد تا سرمربی به ترکیب اصلی تیم نرسد. عطایی باید پاسخگو خیلی مسائل باشد. در فدراسیون کارگروهی تشکیل شود و دلایل ناکامی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: یک سری مسائل در ذهن من وجود دارد که آن‌ها را نمی‌توانم عنوان کنم، امیدوارم این مسائل وجود نداشته باشد ولی از قبل مشخص بود این مسائل وجود دارد و باعث شد تیم در قهرمانی آسیا نتیجه نگیرد و عطایی هم به ترکیب دلخواه خود نرسد.

حسینی در مورد تغییر سرمربی تیم ملی والیبال عنوان کرد: الان زمان تغییر مربی نیست و هر مربی خارجی هم که به تیم ملی بیاید شناخت کافی از بازیکنان ندارد. بهترین تصمیم این است که یک مربی خوب برای کمک به عطایی جذب کنند تا همسو با تفکرات سرمربی تیم ملی باشند و بتوانند در دو مسابقه مهم پیش رو، بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک به تیم ملی کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476748

مهمترین اخبار ایران و جهان: