نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 20:00

طرح جامع حفاظت و امنیت دریانوردی جزیره خارگ تدوین شود

بوشهر- بخشدار ویژه خارگ گفت: طرح جامع حفاظت و امنیت دریانوردی خارگ با رویکرد تنظیم قوانین و مقررات مورد نیاز به عنوان یک سند استراتژیک توسط دستگاه‌های متولی در این حوزه مهم تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی زاده عصر سه‌شنبه در نشست بررسی طرح جامع حفاظت و امنیت دریانوردی اظهار داشت: جزیره خارگ در یک آبراه بین‌المللی مهم و راهبردی در خلیج همیشه فارس به عنوان مرکز ثقل انرژی ایران اسلامی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در همین راستا ایجاد یکپارچگی در مقوله امنیت دریانوردی در جزیره خارگ با توجه به تحولات سیاسی، امنیتی بیش از پیش حائز اهمیت است.

وی افزود: طرح جامع حفاظت و امنیت دریانوردی خارگ با رویکرد تنظیم قوانین و مقررات مورد نیاز به عنوان یک سند استراتژیک توسط دستگاه‌های متولی در این حوزه مهم تدوین شود.

رئیس کمیته امنیت دریانوردی بخش ویژه خارگ تصریح کرد: تلاش برای دستیابی به فناوری‌های و ابزارهای تکنولوژی روز برای ارتقای سطح ایمنی و امنیت اسکله‌ها و سکوها در دستور کار اعضای کمیته قرار گرفت تا با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه نیز شاهد رشد و شکوفایی باشیم.

بخشدار ویژه خارگ خاطرنشان کرد: رسیدگی ویژه به مسائل و مشکلات جامعه صیادی این جزیره توسط شیلات با رویکرد تسهیل ارتزاق این قشر زحمتکش از دریا صورت پذیرد تا شاهد رونق اقتصادی در این حوزه مهم و غنی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487092

مهمترین اخبار ایران و جهان: