نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 12:37

وعده مسئولان آبفا خوزستان: مشکل آب در روستاهای امیدیه حل خواهد شد

تعدادی از روستاهای شهرستان امیدیه که در 20 کیلومتری این شهر قرار دارند از چند ماه گذشته با تنش آبی مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از امیدیه، مشکل کم آبی یا تنش آبی در برخی روستاهای اطراف امیدیه مشکل تازه‌ای نیست و چند سالی است که این مشکل در روستاهای شهرستان امیدیه وجود دارد.

در تابستان امسال بود که یکی از فعالان رسانه‌ای استان خوزستان با اطلاع مردم ساکن در روستای حبابه از روستاهای شهرستان امیدیه به این روستا آمد و از تنش آبی و مشکل کمبود آب در این روستا گزارشی تهیه کرد که منتشر شد.

قطع آب در چند روستا

اما حالا روستاهای غویل، ابوطرفایه، ابوماصول و زوینه که در 20 کیلومتری امیدیه و چند کیلومتری یکی از شرکت‌های استخراج نفت قرار دارند با وجود داشتن احشام سبک و سنگین چند ماهی است که با تنش آبی مواجه هستند و مشکلات زیادی برای اهالی این روستاها به‌وجود آمده است.

این چند روستای شهرستان امیدیه که جمعیت آنها به بیش از 140 نفر می‌رسد از تابستان امسال تا کنون به دلیل نبود آب، دچار مشکل شده‌اند زیرا اهالی روستاها مجبور هستند تا برای آوردن آب به یکی از لوله‌های آب نزدیک روستاها بروند و اگر بشود برای حمام و شست‌وشو آب بیاورند.

یکی از ساکنان روستاها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: چندین ماه است ما بدون آب هستیم، برخی روستاهای اطراف با داشتن تراکتور به جاهای دارای آب می‌روند و آب می‌آورند اما ما که وسیله‌ای نداریم و زندگی‌هایمان هم بر اساس دامداری می‌گذرد، نمی‌توانیم به راحتی آب بیاوریم، به نظر شما باید چه کار کنیم، آیا روا است که ما این‌گونه زندگی کنیم!

یکی دیگر از ساکنان روستاهای امیدیه با اشاره به مشکلات کمبود آب در روستاهای امیدیه، در ارتباط با خرید حواله آب می‌گوید: هر بار که آب بخواهیم باید برویم یک حواله با قیمت‌های مختلف بخریم مثلاً بار آخر 3 میلیون و 650 هزار تومان برای یک حواله آب پرداخت کردم تا برای ما با آب تانکر بیاورند.

رفع مشکل تا چند روز آینده

وی ادامه می‌دهد: چند وقت پیش چهلمین روز درگذشت مادر عزیزم بود که می‌خواستیم مراسمس برای او بگیریم ولی آبی برای شست‌وشو و پخت غذا نداشتیم که با پیگیری و مراجعه به یکی از ارگان‌ها توانستم برای مراسم آب بیاورم.

یکی از اعضای شورای بخش مرکزی امیدیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره مشکل تنش آبی در روستاهای این شهرستان اظهار کرد: چند وقت پیش بود که شهرداری در حال تعمیر یا انجام کاری بود که به دلیل برخورد با لوله آب، لوله شکسته می‌شود که برای آب چند روستا مشکل ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: پس از ایجاد این مشکل شهرداری هزینه رفع آن را بر عهده می‌گیرد ولی به دلیل نبود قطعه اصلی در استان خوزستان، این قطعه از خارج از استان خریداری شد که قول داده‌اند که تا چند روز آینده این مشکل به طور کامل رفع خواهد شد.

پیگیر حل مشکل هستیم

محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل آبفای خوزستان در رابطه با این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: خط انتقال آب این روستاها اخیرا توسط طرح محرومیت‌زدایی سپاه تمام شده است و پمپ جداگانه‌ای در تاسیسات مرکزی تهیه و نصب شده است.

وی با بیان اینکه حدود یک هفته آزمایشی خط انتقال آب در این روستاها تست شد، افزود: در روستای ابوطرفایه هنگام شست و شوی خط و نصب شیر تخلیه بیل مکانیکی شهرداری که در حال لایروبی کانال خروجی بود با خط برخورد کرد که ان‌شاالله قطعه‌ای که دچار آسیب شد امروز نصب خواهد شد.

کرمی در خصوص روستای غویل نیز گفت: این روستا حدود ۶ خانه دارد که بدنبال رفع مشکلات آن هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518604

مهمترین اخبار ایران و جهان: