نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 08:31

دوشنبه‌ای گرم همراه با ورزش باد گرم در مازندران/ هشدار وقوع آتش‌سوزی در جنگل

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز شاهد افزایش محسوس دما به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید هستیم که کل استان را دربرمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت جوی آسمان مازندران، اظهار کرد: شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی روز دوشنبه ۱۵ اسفند  شاهد  افزایش محسوس دما ( بین ۵ تا ۱۰ درجه، به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم نسبتا شدید هستیم که کل استان را دربرمی‌گیرد. 

وی با هشدار افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، افزود: احتیاط در تردد محورهای کوهستانی به‌ویژه محور هراز و کندوان،‌ اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی  و رها کردن آن، بکارگیری دستگاه‌های تهویه هوا در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به تغییر جهت جریانات از گرم جنوبی به غربی سرد از دوشنبه شب ۱۵ تا اواخر روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند، تصریح کرد: در این مدت شاهد کاهش محسوس دما بین ۷ تا ۱۴ درجه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید موقتی، در مناطق غربی و به‌ویژه ارتفاعات با بارندگی ، پدیده مه و در مناطق کوهستانی غرب استان با بارش برف هستیم. 

اسدی بیان کرد: احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاومت و تابلوهای تبلیغاتی، در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و احتمال ریزش سنگ هستیم. 

  وی یادآور شد: مقاوم‌سازی سازه‌های سست بنیان، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه ضرورت دارد.  

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز چهارشنبه شاهد آسمانی نیمه ابری گاهی ابری در اواخر وقت در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده هستیم، یادآور شد: براساس نقشه‌های هواشناسی روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیمه غربی شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری با بارندگی و وزش باد، در مناطق کوهستانی با بارش باران و برف و در نیمه شرقی شاهد هوایی نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده هستیم. 

اسدی با اعلام اینکه روز شنبه آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: دریای مازندران به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

  پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1075848

مهمترین اخبار ایران و جهان: