نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 09:47

تملک 275 هکتار زمین برای ساخت مسکن در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تملک 275 هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی ملک در نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان ظهار کرد: از آغاز اجرای نهضت ملی مسکن تا کنون، از روش‌های مختلف نسبت به تامین زمین برای ساخت مسکن در استان اقدام شده است.

وی افزود: با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی در گلستان با چالش‌های مختلفی برای تامین زمین روبرو بودیم که بر این اساس از روش‌های مختلفی برای تامین اراضی اقدام شد.

ملک ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای ایجاد پنج شهرک جدید به مساحت ۶۰۰ هکتار در شهرهای آزادشهر، بندرگز، گرگان و گمیشان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در پیرامون شهر اینچه برون، طرح شهرکی به مساحت ۴۰۰ هکتار ایجاد و این طرح در مرحله تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

ملک همچنین گفت: توافق با مالکان حقیقی و حقوقی یکی دیگر از روش‌های تامین زمین در گلستان است که در این حوزه ۴۲۲ هکتار زمین شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان توافق با دانشگاه آزاد اسلامی و نیروهای مسلح را روش دیگر تامین زمین برای ساخت مسکن در استان عنوان کرد و گفت: چنانچه اراضی متعلق به این دو نهاد قابلیت بارگذاری مسکونی را داشته باشد برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساخت مسکن آغاز می‌شود.

ملک همچنین اظهار کرد: در این اراضی علاوه بر متقاضیان نهضت ملی مسکن، برای کارکنان دانشگاه، اعضای هیات علمی و کارکنان وزارت دفاع و نیروهای مسلح نیز مسکن احداث خواهد شد.

وی در ادامه از ارتقا رتبه کلی گلستان در ساخت مسکن شهری خبر داد و گفت: در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، رتبه استان‌ها در ساخت مسکن مشخص و گلستان در مجموع به رتبه ۱۱ ارتقا یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: گلستان دارای رتبه هفت در تحقق برنامه بازآفرینی شهری در سطح شهرهای استان را دارا می‌باشد.

ملک همچنین گفت: بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ واحد در بافت‌های فرسوده گلستان در دست ساخت است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش این تعداد به ۶ هزار واحد انجام شده است.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن، رتبه استان گلستان در حوزه خودمالکی به چهارم ارتقا یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تا کنون، در گلستان  قرارداد خودمالکی حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان منعقد شده و به بیش از ۵ هزار متقاضی تسهیلات خودمالکی پرداخت شده است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564048

مهمترین اخبار ایران و جهان: