نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 02:06

جهاد اسلامی: آتش‌بس احتمالا برای دو روز دیگر تمدید شود

معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که به احتمال زیاد آتش‌بس دو روز دیگر تمدید خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الهندی» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش‌بینی کرد که آتش‌بس در غزه حداقل دو روز دیگر تمدید شود.

شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» روز چهارشنبه، ۲۹ نوامبر در گزارشی اعلام کرد که تلاش‌هایی در اسرائیل برای تمدید آتشبس پس از پایان دو روز دیگر آتش‌بس وجود دارد.

طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی دوشنبه شب، ۲۷ نوامبر در روز چهارم آتش‌بس اول، بر سر تمدید این توافق در نوار غزه به مدت دو روز دیگر با همان شرایط قبلی یعنی آتش‌بس میدانی، تبادل زندانی و ورود کمک‌های بشردوستانه به توافق رسیده‌اند.

الهندی در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: «تعداد زیاد نظامیان و افسران صهیونیست در نزد مقاومت، رژیم اشغالگر را به اجرای تبادل اسرای بزرگ وادار خواهد کرد و مذاکره بر سر نظامیان و افسران ذخیره بهای متفاوتی نسبت به بهای کنونی دارد».

وی تصریح کرد که سرایا القدس اسرای زن و کودک صهیونیست که در نزد خود داشت طی سه روز نخست آتش‌بس تحویل داد.

الهندی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه، هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرد و پس از آنکه صدای اعتراض خانواده‌های اسرای صهیونیست بلند شد، مقامات این رژیم مجبور به تبادل اسرا شدند. 

وی گفت که هر قدرتی که بدون اراده مردم غزه برای حکومت در این منطقه بیاید، با آن همانند اشغالگر رفتار خواهیم کرد، سرنوشت غزه با سرنوشت کرانه باختری، قدس و فلسطین گره خورده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589104

مهمترین اخبار ایران و جهان: