نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 11:21

26 مهر؛ رونمایی از پوستر جشنواره ملی زرشک خراسان‌جنوبی

دبیر جشنواره ملی زرشک خراسان‌جنوبی گفت:۲۶ مهر ماه پوستر جشنواره زرشک در ارگ کلاه فرنگی بیرجند رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامحسین حسینی، دبیر جشنواره ملی زرشک در خراسان‌جنوبی،  امروز در جمع خبرنگاران از رونمایی پوستر جشنواره زرشک در بیست و ششم مهرماه در ارگ کلاه فرنگی بیرجند خبر داد و اظهارداشت: جشنواره زرشک امسال از ۲۹ مهر ماه تا ۳ آبان در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته افتتاحیه در شهرستان زیرکوه برگزار ش، افزود: افتتاحیه جشنواره امسال در قائنات و اختتامیه آن سوم آبان ماه در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی برگزاری گردشگری مزرعه از برنامه های جانبی این جشنواره است و مهمانان از باغ های، کارگاه بسته‌بندی، خطوط فرآوری زرشک،  بارگاه‌های منتخب زرشک بازدید خواهند کرد.

حسینی افزود: امسال از حدود ۱۵۰ نفر مسوولان ارشد دولتی، بخش‌های اقتصادی و تعاونی فعالان حوزه مواد غذایی و زرشک، صاحبان برند غذایی برای جشنواره زرشک دعوت شده تا از نزدیک از باغ ها، کارگاه‌ها و ... و مسایل حوزه زرشک بازدید داشته باشند.

دبیر جشنواره ملی زرشک خراسان‌جنوبی  در خصوص مقوله صادرات زرشک هم گفت: با پیگیری‌های انجام شده میز توسعه صادرات با هدف راه‌اندازی صادرات، بازاریابی داخلی و خارجی، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی مواد غذایی در اتاق بازرگانی راه اندازی می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537592

مهمترین اخبار ایران و جهان: