نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 11:12

جمع‌آوری بیش از ۱۳۱ هزار سند از شهدای لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: جمع‌آوری ۱۳۱ هزار سند اعم از وصایا خاطرات و دست‌نوشته‌ها و تبدیل آن به ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیونی از اقدامات کنگره بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار کشکولی صبح امروز در کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان که در دهکده مقاومت این شهرستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: ستاد کنگره ملی شهدای از دی ۹۹ شروع شد اما ۲ سالی است که کار شدت گرفته و اقدامات سرعت خوبی به خود گرفت.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری ۱۳۱ هزار سند اعم از وصایا خاطرات و دست‌نوشته‌ها و تبدیل آن به ۴۰ مستند رادیویی و تلویزیونی از اقدامات کنگره بوده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به تشکیل هسته همکار نویسندگان و شعرا در استان، گفت: ۵۲ نویسنده حول محور کنگره شناسایی و سازماندهی شدند.

کشکولی به چاپ بیش از ۲۰۰ کتاب متنوع شامل شعر و داستان، کودک، یادنامه، عملیات‌ها و بمباران‌ها اشاره و تصریح کرد: بیش از ۲۱۳۶ یادواره شهدا در استان برگزار شده است.

وی، راه‌انداری ۱۵ پویش مجازی، ساخت ۲۰ قسمت پویانمایی و بیش از ۴ هزار پوستر شهید، انجام ۶۵۵۵ خدمت رایگان کسبه و بازاریان، توزیع ۱۱ هزار و ۷۰۰ سری جهیزیه، ۵۰ صعود به قلل مرتفع کشور و جهان بنام ۶۵۵۵ شهید استان، برگزاری ۱۵۰ کرسی آزاداندیشی با موضوع شهید و شهادت، اجرای صدها سرود و تئاتر خیابانی، افتتاح ۱۱ پارک بانوان به نام شهید و ده‌ها اقدام مختلف دیگر را از دیگر اقدامات انجام شده در ذیل کنگره شهدای لرستان عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552704

مهمترین اخبار ایران و جهان: