نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 19:47

اردن: حماس یک اندیشه است و با زور سلاح از بین نمی‌رود

وزیر خارجه اردن روز شنبه در کنفرانس منامه گفت که حماس یک اندیشه بوده و اندیشه را با زور سلاح نمی‌توان از بین برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز شنبه نمی‌توانیم بفهمیم که اسرائیل چگونه هدفش برای نابودی جنبش حماس را می‌خواهد محقق کند.

وی که در جریان کنفرانس منامه 2023 صحبت می‌کرد، افزود: «نمی‌توانیم بفهمیم که اسرائیل چگونه می‌تواند به هدف خود برای نابودی جنبش حماس دست یابد، حماس یک اندیشه است و اندیشه را با زور اسلحه نمی‌توان از بین برد».

وزیر خارجه اردن اضافه کرد: «تجاوز اسرائیل به غزه دفاع از خود نبوده، بلکه یک تجاوز آشکار به شمار می‌آید».

حملات بی هدف و وحشیانه ارتش اسرائیل به غزه در حالی وارد چهل و سومین روز خود شده است که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطینی از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی از جمله بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ زن و کودک به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

علاوه بر این تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، هزاران ساختمان از جمله بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها نیز در اثرحملات هوایی بی‌امان و گسترده زمینی رژیم صهیونیستی در غزه محاصره شده و به طور کامل آسیب دیده و تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای شروع حملات هوایی و زمینی خود، مناطق مربوط به سکونت غیرنظامیان، پناهجویان و بیمارستان‌ها را هدف قرار داده است و همچنان راه را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بسته است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576848

مهمترین اخبار ایران و جهان: