نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 22:42

۳۷۷۰ داوطلب سلامت در کردستان فعالیت دارند

سنندج- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سه هزار و ۷۷۰ داوطلب سلامت در استان فعالیت دارند که نقش آنها در حوزه سلامت بی بدیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور روز دوشنبه در مراسم قدردانی از داوطلبان سلامت کردستان که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی داوطلب برگزار شد، اظهار داشت: داوطلبان سلامت، دل در گرو آینده بهتر برای سلامت محله، روستا، شهرستان، استان و ایران دارند و نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کنند.

وی افزود: شعار «انسجام اجتماعی و عدالت در سلامت» از طریق ترویج فرهنگ داوطلبی به عنوان یکی از رکن‌های اصلی مشارکت جامعه در ارتقای سلامت است که باید سیاست گزاران به آن توجه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: توانمندسازی و ارتقای سلامت به تنهایی در این دوره امکان پذیر نیست مگر اینکه در کنار هم و در همبستگی با یکدیگر به این هدف دست یافت.

وی از فعالیت ۳ هزار و ۷۷۰ داوطلب سلامت خبر داد و گفت: این داوطلبان با خدمتی بی منت برای ارتقای شاخص‌های سلامت در استان تلاش می‌کنند و مجموعه بهداشت و درمان را یاری می‌کنند.

بیدارپور با تأکید بر اینکه، داوطلبان سلامت کسانی هستند که با همبستگی گرد هم می‌آیند و راه حل‌هایی را برای چالش‌های سلامت ارائه می‌دهند، گفت: همانطور که این قشر تلاشگر در دوران همه گیری کرونا نشان دادند، اقدامات بهداشتی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری و ارتقای سلامت بدون مشارکت مردم و داوطلبان امکان پذیر نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907248

مهمترین اخبار ایران و جهان: