نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 23:31

۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در شهرستان گناوه محقق شد

گناوه- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار گناوه با اشاره به اینکه این شهرستان فراتر از سقف تعیین شده برای اشتغال اقدام کرد گفت: سال گذشته ۱۰۸ درصد تعهد اشتغال در شهرستان گناوه محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لیراوی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان گناوه با تقدیر از همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و بخش خصوصی در تحقق برنامه‌های کارگروه اشتغال شهرستان اظهار داشت: این همکاری باعث شد تا شهرستان گناوه در انجام تعهدات اشتغال یکی از شهرستان‌های پیشرو و موفق در استان بوشهر باشد و توانست فراتر از سقف تعیین شده اقدام کند..

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گناوه افزود: در سال گذشته ۱۰۸ درصد تعهد اشتغال شهرستان انجام شد که این امر تنها با همراهی اعضای کارگروه اشتغال، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان محقق شده است.

جذب بخش عمده تسهیلات اشتغال

وی با بیان اینکه شهرستان گناوه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز از شهرستان‌های برتر استان بوده است گفت: ۱۳۷ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن پرداخت شده است.

لیراوی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، اگر مدیران به این شعار سال اعتقاد داشته باشند در این مسیر گام‌های مؤثری برداشته و برای تحقق آن تلاش مضاعف خواهد شد.

تسهیلات مناسب در تبصره ۱۶

معاون معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گناوه با بیان اینکه اشتغال از موضوعات مهم و اساسی کشور است اضافه کرد: در سال گذشته علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلات موجود، دولت در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ که مربوط به اشتغال است اعتبارات بسیار خوبی اختصاص داد.

توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی

وی تصریح کرد: گام‌های بسیار خوب و مؤثری در سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی با حمایت دولت طی یک سال اخیر در شهرستان گناوه برداشته شده است که جهش خاصی در تولید و اشتغال پایدار در شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

معاون معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گناوه گفت: خوشبختانه رویکرد جدید سرمایه گذاران در شهرستان گناوه نیز رفتن به سمت تولید و سرمایه گذاری در این حوزه است که نوید بخش سرمایه گذاری بیشتر در شهرستان در حوزه تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به اجرای چندین طرح در حوزه تکمیل زنجیره آبزی پروری و تولید مرغ در شهرستان گناوه یادآور شد: در هفته گذشته نیز کارخانه تولید لوازم خانگی توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار بوشهر کلنگ زنی شد که در سه فاز اجرا و اشتغال خوبی را برای افراد جویای کار به دنبال خواهد داشت.

معاون معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گناوه با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات نیز بانک‌های عامل همکاری خوبی داشتند، گفت: همانگونه که از بانک‌ها خواسته می‌شود در پرداخت تسهیلات اشتغال همکاری کنند از دستگاه‌های اجرایی نیز انتظار می‌رود که پیگیری لازم پرونده‌های اشتغالزایی بخصوص در طرح‌های بزرگ باشند تا از فرصت‌ها بتوان به نحو مقتضی در شهرستان بهره برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203792

مهمترین اخبار ایران و جهان: