نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 20:09

تشریح برنامه‌های جشن‌های زیرسایه خورشید

کرمانشاه- مدیر کانون‌های خدمت رضوی کرمانشاه با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در دهه کرامت، گفت: کرمانشاه میزبان سه کاروان از خدام رضوی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدجعفر امامیان در نشست خبری در تشریح برنامه‌های دهه کرامت و جشن‌های زیر سایه خورشید که ظهر چهارشنبه در دفتر کانون‌های خدمت رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جشن‌های ایام مبارک دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در کرمانشاه آغاز می‌شود و تا روز ولادت امام مهربانی‌ها امام هشتم (ع) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تنوع و تکثر برنامه‌ها طوری برنامه‌ریزی شده که همه اقشار از سفره معنوی و پربرکت امام رضا (ع) مطنعم شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی کرمانشاه تصریح کرد: نخستین اقدام برپایی دهه کرامت، اعزام ۲ گروه دوچرخه‌سوار از کرمانشاه بود که صبح امروز به سمت حرم حضرت معصومه (س) در قم و سپس حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس حرکت کردند.

وی ادامه داد: جشن بزرگ دختران کرمانشاهی نیز همزمان با روز دختر به همت دفتر امور بانوان استانداری کرمانشاه در حال برنامه‌ریزی است که جزئیات این برنامه را پس از نهایی شدن به اطلاع عموم مردم می‌رسانیم.

امامیان به حضور سه کاروان از خدام رضوی در استان کرمانشاه در ایام دهه کرامت در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲ کاروان از خدام در کرمانشاه حاضر شدند که بیش از ۲۵۰ برنامه اجرا شده در این ایام به ثبت رسید.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی نیز طی دهه کرامت برای کاروان خدام رضوی در نظر گرفته شده که برخی از این برنامه‌ها به صورت ویژه برای اقشار مختلف و برخی دیگر نیز به صورت عمومی برگزار خواهد شد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جشن‌های کریمانه با محوریت هشت محله در شهر کرمانشاه و محلات مختلف در شهرستان‌ها تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به احیا سنت حسنه امام مهربانی‌ها در توجه به نیازمندان، یادآور شد: پخت بیش از ۲۸ هزار پرس غذا در ۲۰ آشپزخانه استان کرمانشاه و توزیع در محلات کم‌برخوردار از دیگر برنامه‌های کانون خدمت رضوی در کرمانشاه خواهد بود.

امامیان خاطرنشان کرد: در نظر داریم به صورت نمادین در یک روز از ایام پربرکت دهه کرامت مهمانسرای رضوی را در کرمانشاه با نیت اطعام نیازمندان فعال کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره خادم فقید رضوی و شاعر برجسته آستان علی‌بن موسی الرضا (ع) به برپایی عصر شعر ملکوت به میزبانی و محوریت حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه اشاره کرد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه به برگزاری جشن پیاده‌روی خانوادگی، پویش مردمی همه خادم امام رضاییم و جام ورزشی رضوی به عنوان دیگر برنامه‌های دهه پربرکت کرامت اشاره کرد.

امامیان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به حضور کاروان خدام، برنامه تجمعی تجلیل از خانواده‌های شهدا را در قطعه شهدای گلزار شهدای کرمانشاه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی همچنین فعالیت ویژه کانون‌های تخصصی خدمت رضوی را از دیگر برنامه‌های این دهه اعلام کرد و گفت: کانون‌های تخصصی سلامت، جهادی و … برنامه‌های متنوعی را در این دهه تدارک دیده‌اند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه حسن ختام و ویژه برنامه جشن‌های دهه کرامت را جشن بزرگ و خانوادگی میلاد امام رضا (ع) در ورزشگاه آزادی کرمانشاه و اجرای سرود سلام فرمانده ۲ با حضور ابوذر روحی خواننده این سرود اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219392

مهمترین اخبار ایران و جهان: