نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 15:44

پروژه شهیدان کریمی با اولویت انسان‌محور طراحی شده است

معاون عمرانی و زیر بنایی شهرداری زنجان با تاکید بر لحاظ شدن مطالعات زمین شناسی در انجام پروژه شهیدان کریمی گفت: ضمن لحاظ کردن امور فنی، این پروژه با اولویت انسان محور و قابلیت دسترسی دادن به عابران پیاده و همچنین مد نظر قرار دادن حداکثر ایمنی و به صورت کاربردی احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا انصاری، معاون عمرانی و زیر بنایی شهرداری زنجان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان به هنگام بررسی لایحه پروژه طراحی و ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح و اصلاح هندسی محور شهیدان کریمی و ساماندهی و اصلاح کانال زنجانرو با قرار خاتم صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه مطالعات مقدماتی طرح بلوار شهیدان کریمی در مسیر آرامستان از سال گذشته آغاز و انجام شده است، اظهار کرد: در مطالعات انجام شده هفت سناریو برای این مسیر طراحی شد.

معاون عمرانی و زیر بنایی شهرداری زنجان از تایید یکی از سناریوهای طراحی شده برای معبر شهیدان کریمی خبر داد و افزود: هماهنگی و تفاهم‌نامه‌های لازم با قرارگاه خاتم الانبیاء صورت گرفته و تا سه ماه آینده و بعد از رفع مسائل اداری اجرای این پروژه آغاز می‌شود که طبق قرارداد موجود مدت زمان اجرای آن دو سال زمان خواهد برد.

وی با تشریح ابعاد و نحوه اجرای پروژه شهیدان کریمی در مسیر مورد نظر تا تقاطع شهید طارمی گفت: این پروژه شامل چند زیرگذر، روگذر و اصلاح هندسی است که از سه‌راه امجدیه آغاز و خیابان‌های شهید مطهری، موسوی، شهید پیر محمدی و 17 شهریور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انصاری اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه شهیدان کریمی را 997 میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: ساماندهی زنجانرود هم در دل این پروژه دیده شده است.

معاون عمرانی و زیر بنایی  شهرداری زنجان در پاسخ به یکی از اعضای شورا در مورد نگرانی از تکرار اشتباهات پل سیدالهشدا در احداث پروژه شهیدان کریمی گفت: از تجربیات احداث و انعقاد قرارداد آن پل در انعقاد قرارداد مورد نظر استفاده شده است.

وی با تاکید بر لحاظ شدن مطالعات زمین شناسی در انجام پروژه شهیدان کریمی ادامه داد: ضمن لحاظ کردن امور فنی، این پروژه با اولویت انسان محور و قابلیت دسترسی دادن به عابران پیاده و همچنین مد نظر قرار دادن حداکثر ایمنی و به صورت کاربردی احداث خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200392

مهمترین اخبار ایران و جهان: