نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 22:28

هر ۳ هزار نفر در اسفراین یک پزشک خانواده دارند

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت : در شهرستان اسفراین به ازای هر یک هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت و هر ۳ هزار نفر یک پزشک خانواده داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، عصر امروز حمید رضا شرکا، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با بیان اینکه نوید ما در سال ۱۴۰۲ این است که طرح پزشک خانواده شهری در اسفراین همچون دیگر مناطق کشور اجرا می‌شود، اظهارکرد: به ازای هر یک هزار و ۵۰۰ نفر، یک پزشک خانواده و یک مراقب سلامت داریم که مراقبت‌های بهداشتی و کنترل سلامت را به صورت فعالانه خواهیم داشت.

وی با هشدار بر اینکه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ روند نزولی در تعداد باروری و رشد جمعیت داشته‌ایم که پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: یکی از اولویت‌های نظام سلامت و کشور بحث جمعیت و فرزندآوری و رفتن به سوی جوان شدن ایران است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین ازدواج به موقع را یکی از مهم‌ترین مسائل در فرزندآوری و جمعیت جوان دانست و افزود: یکی از رسوم خوب در اپیدمی کرونا برپایی مراسم ازدواج آسان و به دور از تجملات بود که رشد ازدواج را شاهد بودیم.

شرکا به انجام مراقبت‌های سلامت در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی برای کلیه شهروندان خبر داد و به مراجعه سالمندان برای انجام این مراقبت‌ها تاکید کرد.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209792

مهمترین اخبار ایران و جهان: