نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 18:14

همه آنچه که در بازدید وزیر کشور از مرز خسروی گذشت

وزیر کشور از پایانه بین‌المللی مرز رسمی خسروی و پایانه منذریه عراق و زیرساخت‌های اربعین در راستای تسهیل در تردد زائران اربعین و خدمات‌رسانی مطلوب بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در سفری یک روزه به استان کرمانشاه سفر کرد.

وحیدی در بدورود در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه بررسی میزان پیشرفت طرح‌های مصوب، کمبودها و بررسی زیرساخت‌های اربعین را از اهداف سفر خود به استان کرمانشاه عنوان کرد.

با اشاره به اینکه از سال گذشته امکان تردد زوار از مرز خسروی فراهم شده، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امسال هم تردد زوار اربعین حسینی از طریق این مرز، همچنان برقرار خواهد بود.

وزیر کشور همچنین در فرودگاه کرمانشاه در جریان آخرین وضعیت طرح بهسازی باند فرودگاه قرار گرفت؛ این طرح از حدود یک‌ماه گذشته آغاز شده و به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه امسال به پایان برسد.

وحیدی سپس از کرمانشاه عازم مرز خسروی شد و در طول مسیر از زیرساخت‌های اربعین بازدید کرد.

موکب و بزرگترین قرارگاه اربعین حسینی در مرز خسروی از مکان‌هایی بود که امروز مورد بازدید قرار گرفت؛ این قرارگاه در ۲ کیلومتری مرز خسروی قرار گرفته و نورالدین ارباب‌پوری نماینده وزارت دفاع در استان کرمانشاه در این بازدید، گفت: این قرارگاه تا اول مردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این قرارگاه به ۴ دستگاه سوله اسکان و پذیرایی، سوله آشپزخانه، درمانگاه و ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۲ پد بالگرد استاندار و پارکینگ سبک و سنگین مجهز خواهد شد.

ارباب‌پوری افزود: این قرارگاه با پخت ۵ تا ۱۰ هزار پرس غذا و اسکان روزانه ۸۰۰ نفر در سوله‌ها از جمله خدماتی است که امسال به زائران حسینی که این مرز را برای تردد انتخاب می‌کنند، ارائه می‌شود.

وزیر کشور سپس در بازدید از مرز منذریه عراق، از توسعه زیرساخت‌ها در این مرز خبر داد و اظهار کرد: امسال خدمات بسیار خوبی برای پذیرایی از زائران در این مرز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به افزایش نقاط تردد از مرز خسروی به داخل عراق، گفت: توسعه زیرساخت‌ها، فضاهای سرپوشیده، ایجاد مه‌پاش‌ها حتما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های خیلی خوبی مرز خسروی، در تلاش هستیم که طرف عراقی با مورد توجه قرار دادن موضوع تأمین امنیت، تردد ۲۴ ساعته شود.

اورژانس پیش‌بیمارستانی و قرارگاه بهداشتی اربعین با مشارکت خیرین سلامت با زیربنای ۲ هزار مترمربع در دو طبقه ساخته می‌شود که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که مردادماه به بهره‌بردار خواهد رسید و روزانه به ۳ هزار نفر از زائران خدمات ارائه می‌دهد.

در ادامه نشستی با حضور وزیر کشور، استاندار کرمانشاه و مسؤولان استانی در نقطه صفر مرزی برگزار شد و تمام مسائل و مشکلات که در پایانه بین‌المللی خسروی وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.

استان کرمانشاه از ۲۷ مردادماه میزبان زائران اباعبدالله حسین خواهد بود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1238248

مهمترین اخبار ایران و جهان: