نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 12:56

استاندار اصفهان: وحدت کلمه، رمز پیروزی و دوام انقلاب اسلامی بود

استاندار اصفهان گفت: رمز پیروزی و دوام انقلاب اسلامی وحدت کلمه و مطالبات به حقی بود که در مبارزات مردم از سال ۱۳۴۲ استمرار داشت تا منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شد .

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان صبح امروز در مراسم استانی زنگ انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: رمز پیروزی و دوام انقلاب اسلامی وحدت کلمه و مطالبات به حقی بود که در مبارزات مردم از سال ۱۳۴۲ استمرار داشت تا منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شد و این مهم باعث زنده نگه داشتن آرمان‌ها و یاد و خاطره انقلاب و حفظ ارزش‌های آن است.

وی با بیان گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی ادامه داد: قبل از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مردم از نبود پزشک ایرانی رنج می‌بردند و زیر نظر پزشکانی که عموماً از هند، پاکستان و بنگلادش بودند درمان می‌شدند، اما اکنون از همین کشورها برای تحصیل در حوزه پزشکی به ایران مراجعه می‌کنند.

مرتضوی افزود: قبل از انقلاب به نظرات مردم درخصوص اداره کشور و دیگر موضوعات اهمیتی داده نمی‌شد و نظر اربابانِ انگلیسی و مزدوران آمریکایی برای شاه الویت بسیار زیادی داشت و بدین ترتیب ثروت، مدیریت و امور کشور در دست مستشاران غربی قرار گرفته بود؛ اما اکنون نظر مردم اهمیت بسیار زیادی دارد که یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ما است.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه امسال رویداد بسیار مهمی را در پیش رو داریم، تصریح کرد: انتخابات، رویدادی که مردم را در سرنوشت‌شان سهیم می‌کنند و بدین واسطه افرادی را به مجلس شورای اسلامی به جهت قانون گذاری و تعیین مسیر آینده کشور اعزام می‌کنند و به این ترتیب می‌توان گفت مردم قانونگذاران کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: تداوم در مسیر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی کلید پیروزی و پیشرفت ما است، باید خدا را از بابت انقلاب اسلامی؛ این اتفاق مبارک شاکر باشیم و در راه حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

در آیین پیشواز دهه مبارک فجر و به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی زنگ انقلاب با حضور سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، شاپور محمدزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش، مهدی نم نبات، معاون پرورش و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و دیگر مسؤولان استانی در دبستان دولتی حوراء شهر اصفهان به صدا درآمد.

اجرای سرود و تجلیل از خانواده معظم و معزز شهید رضا قلعه شاهی، شهید ۱۵ ساله‌ای که در یازدهم محرم سال ۱۳۵۷ به ضرب گلوله به شهادت رسید؛ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مراسم زنگ انقلاب اسلامی به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر استان اصفهان به صدا درآمد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655592

مهمترین اخبار ایران و جهان: