رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه اکثریت در بدنه دانشگاه علوم پزشکی از عملکردها به دلیل رعایت عدالت در ساختار تعریف شده رضایت دارند، گفت: در جذب نیرو هم با پیگیریهای انجام سهمیه جذب از 200 نفر به حدود 450 نفر رسیده است که سهم پرستاران در این جذب قابل توجه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه مطالبهگری با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و اصحاب رسانه به همت بسیج رسانه استان زنجان برگزار شد.
نارضایتی از رفتار کادر درمان در مراکز درمانی و ضرورت پایش این رفتارها، مشکلات پرستاران، زیرمیزیها، کمبود امکانات و تجهیزات از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.
حضور تعدادی از پرستاران در جلسه و رفت و برگشت آنها و سپس حضور نماینده آنها و در نهایت قبول نکردن نمایندگی وی از طرف پرستاران و بگو و مگوی یکی از خبرنگاران با مدیر روابط عمومی دانشگاه از حواشی این جلسه بود.
در ابتدای این جلسه، حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با بیان اینکه این دانشگاه 10 هزار کارمند، 5 هزار دانشجو و حدود 450 عضو هیأت علمی دارد، اظهار کرد: این دانشگاه بیش از یک میلیون مراجعه کننده هم دارد که این تعداد مراجعه و تنوع در ارائه خدمات، موجب شده است تا این دانشگاه در ارائه خدمات با هیچ دستگاهی قابل مقایسه نباشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در پاسخ به سوالی در مورد رتبه خود اظهاری خود کنترلی و بهداشتی گفت: در این رابطه خود دانشگاه در صدد واقعی کردن شاخصها با وجود درست شدن حاشیه بود و در این رابطه به هیچ وجه خود را با دیگر استانها مقایسه نمیکنیم.
وی با اذعان به خستگی کادر درمان از جمله پرستاران افزود: شاید یکی از دلایل رفتارهای نادرستی که گزارش میشود همین باشد ولی در کل پایش انجام شده از مراجعان به مراکز درمانی، نشان میدهد که رضایت و عدم رضایت از عملکرد وجود دارد.
بختیاری به سابقه بیش از دو دههای خود برای فعالیت در بخش درمان اشاره و تصریح کرد: من قبول دارم که ممکن است تخلفاتی هم روی دهد به همین دلیل هم هست که با آنها برخورد میشود که در این رابطه حتی حکم انفصال هم صادر و به مراجع قضایی هم معرفی شدهاند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان به دعوت از متخصصان قلب برای حضور و ارائه خدمت در زنجان اشاره و تاکید کرد: تجهیزات این بخش هم با تعمیر و خرید ارتقا یافته است و در کل این حوزه مشکل متخصص دارد.
وی با بیان اینکه اکثریت در بدنه دانشگاه علوم پزشکی از عملکردها به دلیل رعایت عدالت در ساختار تعریف شده رضایت دارند، ادامه داد: در جذب نیرو هم با پیگیریهای انجام شده سهمیه جذب از 200 نفر به حدود 450 نفر رسیده است که سهم پرستاران در این جذب قابل توجه است.
بختیاری با تاکید بر پایش اخلاق حرفهای در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گفت: این مهم روشهای مختلفی از جمله بازرسی، حراست و... انجام میشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در بررسی شکایات سعی میشود که طرف حق گرفته شود، افزود: در این موارد به هیچ وجه قائل به رضایت خاطر همکار خود در کادر درمان نیستیم.
وی در پاسخ به سوالی در مورد عمومیت داشتن موضوع زیرمیزی و ویزیت همزمان بیماران به ویژه توسط متخصصان زنان و زایمان و ضرورت ورود مدعیالعموم به این موضوع گفت: نظارت در این بخش یعنی مطبها بر عهده سازمان نظام پزشکی است.
بختیاری در پاسخ به مسائل مطرح شده توسط محرم رمضانی، پرستار حاضر در جلسه گفت: موضوع دسترسی نداشتن به رئیس بیمارستان درست نیست، چرا که من همواره در محیط بیمارستانها حضور دارم و همه از جمله پرستاران میتوانند مسائل خود را مطرح کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با بیان اینکه قانون پرستاری سابقه تصویب بیش از یک دهه دارد که این دولت آن را عملیاتی کرد، افزود: پرداختیهای پرستاران بر اساس دستورالعمل خاصی انجام میشود که کشوری است.
وی با اذعان به اجباری بودن اضافهکاری برای پرستاران با توجه به دستورالعملهای موجود گفت: من به شخصه امیدوارم تعداد پرستاران آنقدر زیاد شود که نیازی به اضافه کاری نباشد، چرا که حضور در شیفتهای متعدد کیفیت کار را کاهش میدهد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هم در این جلسه با اشاره به اینکه برخی اقدام به سیاه نمایی از عملکردها این دانشگاه میکنند، افزود: واقعیت این است که راههای ارتباطی زیادی وجود دارد که تلفن 190 وزارت بهداشت و درمان و 111 استانداری از جمله آنها است.
حسن اسمخانی تاکید کرد: شکایات مردمی از طریق این سامانهها به صورت کشوری پایش و بررسی میشود.
همچنین محرم رمضانی پرستار حاضر در جلسه با بیان اینکه شکایت پرستاران از وضعیت، از ناراحتی گذشته و به عصبانیت رسیده است، گفت: برای بیان این مطالب، بارها درخواست دیدار با رئیس دانشگاه مطرح شده که نتیجهای نداشته است.
وی اجرای ناقص قانون پرستاری، مبلغ در نظر گرفته شده برای اضافه کاری پرستاران، حق مسکن و ... که سابقه اجرایی 10 سال دارد و نبود بهداشت روان برای پرستاران را از جمله مشکلات این صنف اعلام کرد.
پایان پیام/73004