نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 12:43

لزوم تربیت نیروهای مهارتی متناسب با نیازهای صنایع استان بوشهر

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تربیت نیروهای مهارتی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: بهترین شیوه فرهنگ سازی برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کمک به یافتن شغل است.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید متناسب با نیاز استان برنامه ریزی و ارائه شود و تمام تلاش اداره کل فنی و حرفه‌ای بر این پایه استوار باشد که این آموزش‌ها منجر به ایجاد شغل در استان بوشهر به ویژه در بخش صنایع نفت، گاز و پتروشمی‌ها شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: امروز باید نگاه جامعه به آموزش فنی‌وحرفه‌ای به گونه‌ای تغییر کند که همه اقشار به ویژه جوانان به این آموزش‌ها احساس نیاز کنند و با این نگرش قطعاً حجم کار هم افزایش پیدا می‌کند.

وی فعالیت‌های صورت گرفته در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر را مثبت و تأثیرگذار دانست و افزود: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت و افزایش کارآیی و اثر بخشی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر اساس نیاز بازار در دستیابی به اشتغال مولد و پایدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ترویج فرهنگ فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای در سطح استان را ضروری برشمرد و گفت: تربیت نیروهای مهارتی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314934

مهمترین اخبار ایران و جهان: