نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 13:36

ایجاد 55 حوزه همه‌پرسی در نمایندگی‌های دیپلماتیک ازبکستان‌

ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان برای برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی، در نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در کشورهای خارجی 55 حوزه همه‌پرسی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان برای برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی، در نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در کشورهای خارجی 55 حوزه همه‌پرسی ایجاد کرد.

نشست دوره‌ای ستاد مرکزی انتخابات در مسائل تمهیدات برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی به ریاست «زین‌الدین نظام‌خواجه‌یف» رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبکستان برگزار شد.

در این نشست اعضای ستاد تمهیدات همه‌پرسی- ایجاد حوزه‌های همه‌پرسی در نمایندگی‌های دیپلماتیک و دیگر نمایندگی‌های ازبکستان در کشورهای خارجی را بررسی کردند.

با توجه به الزامات قانون، در این نشست ستاد مرکزی انتخابات تصمیمی را در مورد ایجاد 55 حوزه همه‌پرسی در نمایندگی‌های دیپلماتیک و دیگر نمایندگی‌های ازبکستان در کشورهای خارجی اتخاذ کرد. این حوزه‌ها در ترکیب حوزه چهاردهم همه‌پرسی شهر «تاشکند» قرار خواهد گرفت.

ناظران دیگر کشورها و سازمان‌های بین المللی، نمایندگان رسانه‌ها حق دارند در تمام مراسم‌های مربوط به تمهیدات و برگزاری همه‌پرسی شرکت کنند. آنها از طریق ستاد مرکزی انتخابات آکردیته خواهند شد.

در این نشست بر اساس معرفی وزارت امور خارجه، تصمیمی در مورد آکردیته ناظران دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا برای شرکت در همه‌پرسی در مورد پیش‌نویس قانون اساسی در 30 آوریل اتخاذ شد.

در این نشست همچنین موضوع آکردیته نمایندگان رسانه‌های گروهی داخلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، نمایندگان مجلس عالی ازبکستان همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی را برای 30 آوریل تعیین کردند و در تاریخ 14 مارس مجلس سنا این تصمیم را تصویب کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114134

مهمترین اخبار ایران و جهان: