نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 17:38

برگزاری ۱۱۴ مراسم افطاری وحدت و مقاومت در سطح کشور

زاهدان- معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری و اجرای ۱۱۴ مراسم افطاری وحدت و مقاومت در استان‌های تلفیقی کشور طی ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان و در سومین سال متوالی، مراسم افطاری وحدت و مقاومت در استان‌های تلفیقی ایران اسلامی، در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال در ۱۱۴ نقطه مختلف استان‌های تلفیقی کشور، مراسم افطاری وحدت و مقاومت در حال اجرا است، بیان کرد: مسئله وحدت شیعه و سنی و اهمیت و ضرورت آن، از موضوعات بنیادین انقلاب اسلامی بوده که متأسفانه در طول سالهای متمادی یا فهم درستی از آن نشده و یا مورد غفلت واقع شده است.

وی اضافه کرد: اخیراً مقام معظم رهبری، متعدد در بیانات خود، پیروزی حقیقی امت اسلامی و تحقق آن را منوط به امر وحدت کردند و بر این اساس، وحدت، صرفاً یک امر تنها ارتباط و اتصال یا زندگی مسالمت‌آمیز نیست، بلکه یک امر مبنایی و بنیادین برای تحقق آرزوهای امت اسلامی و پیروزی نهایی و تحقق تمدن نوین اسلامی است.

عزت زمانی تصریح کرد: در این مسیر، زحمات و اقدامات زیادی خصوصاً در استان‌هایی که در آن شاهد حضور مشترک برادران اهل سنت و تشیع هستیم اجرایی شده و در حال اجرا است و هر دو برای تحقق این امر تلاش کردند.

وی تصریح کرد: در ایام بعد از انقلاب و خصوصاً این روزها و سال‌های اخیر جدی تر شده و دشمن نیز سرمایه گذاری ویژه خود را در این مناطق و اتفاقاً با هدف بر هم زدن عواملی که می‌تواند سبب وحدت امت اسلامی و گسترش آن شود گذاشته و در تلاش برای افزایش تفرقه و از بین رفتن انسجام و وحدت در این مناطق است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، بیان کرد: یکی از اقداماتی که در طول این دو سه سال اخیر به همت پرسنل، تشکل‌ها و نهادها و گروه‌های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی باب شده، فراهم شدن فرصت گفت و گو، هم اندیشی و مباحثه اندیشمندان و علمای اهل سنت و تشیع و مسئولان امر پیرامون مسائل مهم انقلاب و امت اسلامی چه به لحاظ رفع مسائل و مشکلات و چه به جهت باز کردن راه و فهم جدیدی از حضور اجتماعی علما برای حل مسائل است.

وی تاکید کرد: در کنار اردوهایی که در سنوات گذشته برگزار می‌شد، در ماه مبارک رمضان باید از این فرصت بیش از پیش و دقیق‌تر و جدی تر استفاده شود و بر این اساس جلساتی با عنوان «نشست‌ها و افطاری وحدت و مقاومت» در نقاط تلفیقی و مناطقی که اهل سنت کشور در آنجا حضور دارند، با حضور چشمگیر و مؤثر علمای اهل سنت در اقصی نقاط کشور برگزار شده، در این جلسات ضمن گفتگو و مباحثه پیرامون مباحث انقلاب اسلامی، نکات، مسائل، مشکلات و بررسی مسائل فرهنگی و تبلیغی اسلام ناب مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی گفت: حضور پرشور، مؤثر و انجام مباحثات بسیار خوب، جدی و ارائه راهکارها و راه حل‌هایی که در این برنامه وجود دارد، نشان از موفقیت این مسیر دارد.

عزت زمانی اظهار کرد: ابراز محبت و دغدغه نسبت به حفظ انقلاب اسلامی و پیشرفت آن زیر سایه تشکیل امت اسلامی، دغدغه مشترک همه افراد است، همه همت براین داشته و این باور دارند که ما در حرکت برای رسیدن به آمال و آرزوهای امت اسلامی، وحدت نقطه کلیدی و انقلاب اسلامی تنها راه تحقق این امر است و دشمن هم که با انقلاب اسلامی در افتاده در واقع با اسلام درگیر است و اساساً نقطه پیروزی انقلاب را در این عرصه می بیند.

وی ادامه داد: باید دست به دست هم داده تا با رفع مشکلات، دشمن اصلی را بشناسیم و به پیروزی نهایی فکر کنیم که پیروزی اصلی نزدیک است و این باور وجود دارد.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: این نشست‌ها و گفتگوهایی که امسال در چندین نقطه کشور در حال برگزاری است، نتایج و خروجی‌های خوبی داشته و استمرار این نشست‌ها نیز در غیر از ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گیرد تا فرصت گفتگو و مباحثه بیشتر علما فراهم شود و بتوانند علما نقش دقیق خود را در این مسیر پیاده کنند و امت هم به تبعیت از علمای خود و خصوصاً علمای مؤثر خود، نقش خویش را صحیح و دقیق در جامعه پیاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162178

مهمترین اخبار ایران و جهان: