نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 21:12

زارعین گرمی از بی‌توجهی صندوق بیمه گله‌مند هستند

گرمی- با گذشت چند ماه از پایان سال زراعی گذشته هنوز مطالبات کشاورزان خسارت‌دیده گرمی از محل صندوق بیمه کشاورزی پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زارعین شهرستان گرمی در حالی از پرداخت نشدن مطالبات به حق خود از سوی صندوق سخن به میان می‌آورند که پرداختی آنها به حساب بیمه نقد و در موعد مقرر بوده است.

فرماندار گرمی با حضور در جمع کشاورزان و زارعین گله‌مند از وضعیت نابسامان صندوق بیمه محصولات کشاورزی و شرایط نامطلوب حمایت از فعالان این عرصه اظهار کرد: ما از طریق مسئولان استانی و کشوری پیگیر پرداخت این مطالبات هستیم و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان این پرداختی‌ها انجام شود.

حسین مولایی تصریح کرد: در شهرستان گرمی ۶۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۶۱ هزار هکتار آن به زیر کشت محصولات رفته است.

وی گفت: ۳۰ درصد این اراضی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند و در این شهرستان با همراهی نماینده صندوق بیمه، خسارت وارده به کشاورزان جمع‌بندی و به مسئولان ارائه شده است.

فرماندار گرمی افزود: تاکنون ۶۰ درصد خسارت گندم‌کاران و ۳۰ درصد خسارت جوکاران در منطقه پرداخت شده و مابقی نیز در نوبت پرداخت است.

مولایی با عذرخواهی از زارعین در تعویق پرداخت مطالبات خاطرنشان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید در سریع‌ترین زمان مطالبات به حق کشاورزان را پرداخت کنند تا بیش از این گله‌مندی آنها را شاهد نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اکثر کشت و زرع‌ها در گرمی در اراضی دیم انجام می‌شود و خسارت ناشی از بلایای طبیعی به ویژه خشکسالی در سال زراعی گذشته خساراتی را به فعالان این بخش وارد کرده که انتظار می‌رود با پوشش بیمه‌ای محصولات دلگرمی بیشتری را در کشت و زرع، باغداری و دامداری منطقه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در شهرستان گرمی به نظر می‌رسد متولی حوزه بیمه وجود ندارد و به دنبال گلایه‌های مردم و اظهار نارضایتی از مسئولان، بخشی از اراضی کشاورزی این منطقه به زیر کشت نرفته و مهاجرتی را از سوی فعالان بخش کشاورزی اعم از زراعت‌، باغ و دامداری در منطقه شاهد هستیم که انتظار می‌رود با حمایت همه‌جانبه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه کاهش پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 996034

مهمترین اخبار ایران و جهان: