نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 15:32

الأزهر مصر اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

الأزهر مصر نیز ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در استکهلم پایتخت سوئد، خواستار اجرای تحقیقات فوری در این خصوص شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، الأزهر مصر اقدام گروه‌های افراطی در سوئد مبنی بر سوزاندن قرآن کریم را بشدت محکوم کرد و خواستار جلوگیری از هر گونه اهانت به مقدسات اسلامی شد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، الأزهر تأکید کرد که سوزاندن قرآن کریم در سوئد بیانگر همدستی مسئولان این کشور و تلاش آن‌ها برای اهانت به مقدسات اسلامی و تحریک مسلمانان است.

الأزهر همچنین خواستار اجرای تحقیقات فوری درباره این حادثه شد و از جامعه جهانی خواست تا جلوی هر گونه اهانت به مقدسات اسلامی را بگیرد.

رسانه‌های خبری روز شنبه(دیروز) از اهانت برخی گروه‌های افراطی به قرآن کریم و سوزاندن آن در برابر سفارت ترکیه در استکهلم خبر دادند.

در همین ارتباط «اولا استرلینگ» سخنگوی پلیس سوئد اذعان کرد که چراغ سبز اهانت به قرآن کریم در مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم را به یک گروه افراطی نشان داده است.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، «راسموس پالودان» رهبر اسلام ستیز حزب راست افراطی «استرام کورس» دانمارک از سوی پلیس سوئد مجوز دریافت کرده است تا در جریان تظاهرات برنامه‌ریزی شده 21 ژانویه (اول بهمن‌ ماه) مقابل سفارتخانه ترکیه در «استکهلم»، قرآن کریم را در اقدامی اهانت‌آمیز بسوزاند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 990778

مهمترین اخبار ایران و جهان: