نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 13:07

جان‌فدا| «سرباز ولایت» نیاز به تعریف ندارد/ باید با جهاد تبیین حاج قاسم‌ها را تربیت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت محبوب بین‌المللی و به واسطه اخلاق، رفتار و کردار ایشان مورد احترام همگان است و این شهید والا مقام نیاز به تعریف ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، از این شهید بزرگ به عنوان محبوب دل‌های مومن و با ایمان یاد شد.

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت محبوب بین‌المللی و به واسطه اخلاق، رفتار و کردار ایشان مورد احترام همگان است و این شهید والا مقام نیاز به تعریف ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: ما شخصیت این انسان وارسته و پاک را از وصیت ایشان می‌شناسیم که گفتند روی قبرم بنویسد «سرباز ولایت».

وی گفت: مهمترین وظیفه ما در حال حاضر جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که اگر ایران اسلامی به این جا و وضعیت کنونی رسیده در نتیجه جهاد تبیین است.

آیت‌الله علما اضافه کرد: اگر امروز می‌بینیم که وزیر دفاع آمریکا در رسانه‌ها اعلام کرده که امنیت آسمان آمریکا و مستعمره‌های این کشور را، ایران به خطر انداخته و اگر امروز ایران اسلامی در دنیا حرف اول را می‌زند مرهون جهاد تبیین است.

وی ادامه داد:  ایران اسلامی امروز قدرت بزرگی در منطقه و جهان است و همه وظیفه داریم با جهاد تبیین امثال حاج قاسم‌ها را تربیت کنیم.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: باید همگان دست در دست هم، مشکلات مردم را حل کنیم و توجه داشته باشیم عنوان بهترین ارزش انسانی ما کمک به مردم است.

وی  یکی از بهترین وجوه شخصیتی حاج قاسم سلیمانی را مردم‌داری ایشان دانست و گفت: سردار دل‌ها همواره فی‌المجلس مشکلات مردم را حل می‌کرد، ایشان با فکر کار می‌کرد زیرا جهاد تبیین یعنی جهاد با تفکر و خلاقیت آگاهانه.

آیت‌الله علماء در بخشی دیگر از سخنانش پیرامون شخصیت بزرگ امام راحل، تصریح کرد:امام راحل با تعمق و تفکر در ژرفای اسلام حکومت اسلامی را تشکیل داد و انقلاب اسلامی را راهبری و مدیریت نمود.زیرا سرمایه امام فقط اسلام بود و با اتکا به همین اسلام ابر قدرت‌های آن زمان را منکوب کرد.

استاد حوزه‌های علمیه تأکید کرد: همه ما باید گم گشته خویش را در اسلام بجوییم، زیرا در اسلام همه چیز است و باید کعبه آمال و آرزوهای خود را در اسلام جستجو کنیم.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی شخصیت‌های بلند پایه‌ای را تربیت کرد و باید قدردان این برکات باشیم، لذا باید نظام و ولایت فقیه را همگان حفظ کنیم و در اقتدار آن بکوشیم. زیرا توصیه مقام معظم رهبری این است که بیست سال از زمان جلوتر باشیم و برنامه‌های آینده را درک کنیم و براساس آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 949834

مهمترین اخبار ایران و جهان: