نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 12:48

آمادگی شبکه بهداشت و درمان صحنه برای مقابله با موج جدید کرونا

کرمانشاه- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه از آمادگی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برای مقابله با موج جدید کرونا خبر داد.

فریدون نوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمام خانه‌های بهداشت در روستاها و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان صحنه آماده تزریق واکسن کرونا هستند که از مردم این شهرستان انتظار می‌رود نسبت به تکمیل واکسیناسیون در این مراکز اقدام کنند.

وی افزود: انجام نمونه گیری از موارد سرپایی در مرکز منتخب ۱۶ ساعته واقع در میدان اول شهرک امام رضا (ع) و موارد بستری در بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه با تاکید بر اینکه دریافت دز یادآور واکسن کرونا در شرایط کنونی می‌تواند کمک بزرگی به افراد برای افزایش ایمنی در برابر سویه جدید باشد، تصریح کرد: شارکت عمومی افراد جامعه در زمینه گسترش پوشش واکسیناسیون عمومی و به ویژه تکمیل چرخه واکسیناسیون یک ضرورت و یک مسئولیت همگانی است.

نوری بیان کرد: افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونا آنان گذشته است یک نوبت دیگر تزریق واکسن را انجام دهند.

وی مهم‌ترین علت نگرانی نسبت به سویه امیکرون را قدرت بسیار بالای سرایت این سویه جدید اعلام کرد و گفت: سویه جدید کرونا موجب تشدید زنجیره‌های انتقال آن در جامعه می‌شود و در این میان لازم است به نحو هوشیارانه و آگاهانه، بیش از همیشه به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشیم.

نوری عنوان کرد: در سویه جدید نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در تمام مواقع حضور نیافتن در مکان‌های عمومی و ارتباط با دیگران، پرهیز از هرگونه مهمانی خانوادگی و دورهمی، ایجاد تهویه مناسب در محیط، شستشوی منظم دست‌ها و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری، مهم‌ترین راهکارهای محافظتی و پیشگیرانه از بیماری هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 952078

مهمترین اخبار ایران و جهان: