نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 13:51

معاون رئیس‌جمهوری: بوی پساب شهرک صنعتی اشتهارد، مردم را آزرده می‌کند

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، اشتهارد می‌تواند از جنبه‌های مختلف جزو شهرستان‌های برخوردار باشد و این مهم به حضور فعال صنایع و شهرک‌های صنعتیِ در تراز ملی و بین‌المللی در این شهرستان بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار فارس از البرز، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست امروز در حاشیه سفر به استان البرز و بازدید از محل تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اشتهارد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، اشتهارد می‌تواند از جنبه‌های مختلف جزو شهرستان‌های برخوردار باشد و این مهم به حضور فعال صنایع و شهرک‌های صنعتیِ در تراز ملی و بین‌المللی در این شهرستان بازمی‌گردد.

وی افزود: از طرفی شهرستان شهریار بر روی یک آبرفت واقع شده و حضور صنایع مادر این منطقه نیازمند حفظ منابع آب و خاک و جو  است.
معاون رئیس‌‌جمهور تصریح کرد: یکی از مجموعه‌ها، شهرک صنعتی اشتهارد است که ۳۰ سال قدمت دارد و حدود ۱۴۰۰ صنعت در آن مستقر است اما متاسفانه انتظاری که از آن در بعد مسائل محیط‌زیست می‌رود، رعایت نشده و آنچه امروز به چشم دیدیم، درخور منطقه نیست. یکی از مشکلاتی که مردم را در این منطقه با مشکل روبه‌رو کرده، بحث بوی بد آلایندگی این صنایع است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ضمن ابراز تاسف از تخلفات زیست محیطی شهرک صنعتی اشتهارد خطاب به مدیرعامل این شهرک اظهار کرد: بوی ناشی از خروجی پساب شهرک صنعتی، خاطر مردم را آزرده کرد و آلودگی ناشی از آن، منابع آب و اراضی کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است. در بازدید از محل تصفیه‌خانه شما تخلفات متعددی مشاهده شد که باید در اولین زمان ممکن اصلاح شود. ما هم در این مسیر پای کار هستیم و صندوق ملی محیط زیست می‌تواند در بحث مالی کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597834

مهمترین اخبار ایران و جهان: