نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 20:04

جشنواره غذای محلی در شهر دهدشت برگزار شد

دهدشت_ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: جشنواره غذاهای سالم با اولویت غذاهای محلی وبومی و با هدف مهارت کسب درآمد و تقویت نوع دوستی در مدرسه دبستان فرهنگیان دهدشت برگزار شد.

فریدون فاطمی زاده در حاشیه برگزاری جشنواره غذای سنتی افزود: غذاهای بومی و محلی با مشارکت خانواده‌ها توسط دانش آموزان با رعایت نکات بهداشتی تهیه شد.

وی با اشاره به برپایی سیاه چادر، نواختن موسیقی محلی و نمایش دست ساخته‌های سنتی در کنار این نمایشگاه تصریح کرد: بچه‌ها از غذاهای سالم و بهداشتی آگاهی پیدا می‌کنند.

فاطمی زاده با بیان اینکه این جشنواره چند هدف را دنبال می‌کند تصریح کرد: آشنایی بچه ها با غذاهای بومی و محلی، یادآوری آداب و سنت‌های لری از نکات مهم این جشنواره بود.

فاطمی زاده همچنین آموزش مهارت کسب درآمد و تقویت حس نوعی دوستی و احسان بچه‌ها در آستانه جشن نیکوکاری با اختصاص بخشی از این درآمد به دانش آموزان نیازمند را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه بیان کرد: با برگزاری این نوع جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها شور و نشاط در بین دانش آموزان ایجاد و بچه‌ها لذت می‌برند.

فریبا آریامنش معلم و برگزار کننده این جشنواره نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه با عنوان غذاهای سنتی و با هدف آشنایی دانش آموزان با غذاهای محلی، آداب و سنت‌ها و ساز محلی برگزار شد.

آریامنش همچنین تقویت نوع دوستی و احسان را یکی دیگر از اهداف این برنامه عنوان و خاطر نشان کرد: با توافق با دانش آموزان قرار بر این شد درآمد بدست آمده از بازارچه غذاهای محلی را بین بچه‌ها برای لذت کسب درآمد و بخشی را هم با گرفتن کارت هدیه به منظور تقویت روحیه هم یاری و نوعدوستی با دانش آموزان مستمند تقسیم کنیم.

معلم پایه اول دبستان فرهنگان دهدشت گفت: در این جشنواره ۳۰ دانش آموز با مشارکت خانواده‌ها برای تهیه این بازارچه همکاری کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1061934

مهمترین اخبار ایران و جهان: