نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 15:35

آمریکا می‌خواهد با حملات تروریستی، مقامات روسیه را ترور کند

سازمان‌های امنیتی روسیه می‌گویند ارتش آمریکا می‌خواهد با استخدام تروریست‌های جهادی (تکفیری) در خاک روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) حملات تروریستی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنکی، سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا می‌خواهد با استخدام عناصر تروریستی مقامات دولتی روسیه و برخی کشورهای دیگر را ترور کند.

بنا بر این بیانیه آمریکا به طور فعال تروریست های مرتبط با "داعش" و "القاعده" را برای انجام حملات تروریستی در روسیه و سایر کشورهای مستقل مشترک المنافع جذب می کند. هدف این حملات تروریستی مقامات روسیه و دیگر کشورهای هدف است.

یک مقام امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفته است: طبق گزارش‌های موثق دریافتی از سرویس اطلاعات خارجی، ارتش ایالات متحده به طور فعال شبه‌نظامیان را از سازمان‌های تروریستی وابسته به داعش و القاعده برای انجام حملات تروریستی در روسیه و کشورهای CIS جذب می‌کند.

به گفته این مقام امنیتی در ژانویه سال جاری ۶۰ تروریست با تجربه فعالیتهای تروریستی در غرب آسیا انتخاب شدند و هم‌اکنون در پایگاه آمریکایی التنف در سوریه دوره آموزشی پیشرفته را می گذرانند؛ این تروریست‌ها هم‌اکنون در حال گذراندن دوره‌های تولید و استفاده از وسایل انفجاری هستند و همچنین نحوه انجام فعالیت‌های خراب‌کارانه.

این مقام امنیتی دولت روسیه همچنین گفت در دوره‌های آموزشی عناصر تروریستی، توجه ویژه‌ای به برنامه‌ریزی برای حملات به تاسیسات محافظت‌شده از جمله نمایندگی های دیپلماتیک خارجی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036178

مهمترین اخبار ایران و جهان: