نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 15:10

۲۵ طرح تعاونی در همدان به بهره برداری می رسد

همدان- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان: در ایام الله دهه فجر ۲۵ طرح تعاونی در همدان به بهره برداری می رسد.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اشتغال و رونق و احیای تعاونی‌ها استوار است، گفت: خوشبختانه در سال جاری با راهبری این رویکرد در همدان، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی، زمینه فعالیت طرح‌های افتتاحی را ۲۱ تعاونی تولیدی (۱۴ مورد صنعتی و ۷ مورد کشاورزی) و ۴ تعاونی خدماتی بیان کرد و افزود: تعداد ۱۰ طرح در مناطق شهری و ۱۵ طرح در مناطق روستایی قرار دارد، همچنین ۸ طرح تعاونی افتتاحی نیز مخصوص بانوان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان به توسعه و ایجاد شرکتهای تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی اشاره کرد و افزود: طی ۹ ماهه سال جاری نیز تعداد ۲۸ تعاونی در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و… با ۲۶۰ نفر عضو تشکیل شد.

شعبانی با بیان اینکه میزان سرمایه اولیه این تعاونی‌ها بیش از یک میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این تعداد اعضای تعاونی در استان ۱۰۷ نفر زن و ۱۵۳ نفر مرد هستند که با بهره برداری و افتتاح این طرح‌ها زمینه ایجاد ۲۷۳ فرصت شغلی در همدان فراهم می‌شود.

وی در ادامه گفتگو، به توسعه بازارهای داخلی، خارجی و برندسازی در بخش تعاون و اتحادیه‌های تعاونی در فروش و صادرات محصولات خود به خارج از کشور اشاره کرد و افزود: شرکتهای تعاونی همدان امسال توانستند با صادرات محصولاتی در حوزه فرش و گلیم، سنگ‌های تزئینی، زعفران، محصولات دامی و کشاورزی و داروهای گیاهی به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها حدود ۳۸ میلیون دلار ارز وارد کشور کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان به حمایت از شرکتهای تعاونی در استان از طریق رفع مشکلات مالی و پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۵۹۱ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکتهای تعاونی در حال توسعه، ایجادی و مشکل دار در کارگروه‌های تخصصی استان به تصویب رسیده و در حال انجام مراحل بانکی جهت دریافت این تسهیلات می‌باشند.

شعبانی با بیان اینکه مدیریت و راهبری برنامه‌های توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها می‌تواند در پیشبرد اهداف و توسعه این شرکتها کمک کند، خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ تعاون و همچنین آشنایی تعاونگران با دانش روز و توانمند سازی آنان طی سال جاری بالغ بر ۱۹ هزار نفر ساعت آموزش‌هایی در زمینه مدیریتی، حقوقی و تخصصی به صورت مجازی و حضوری توسط کارشناسان حوزه تعاون ارائه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031578

مهمترین اخبار ایران و جهان: