نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 09:13

صبر و استقامت اصلی‌ترین شاخصه حضرت ام‌البنین

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون گفت: صبر و استقامت اصلی‌ترین شاخصه حضرت ام البنین در تاریخ اسلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی در مراسم وفات حضرت ام‌البنین در جمع کارکنان سپاه این شهرستان در نمازخانه شهدای گمنام اظهار داشت: حضرت ام البنین شخصیتی است که در طول تاریخ اسلام دارای فضایل  و کمالات انسانی  فراوان است.

وی ادامه داد: نام اصلی حضرت ام‌البنین (س) فاطمه کلابیه می باشد که  پدرش حزام و مادرش ثمامه یا لیلا نام داشت و از تاریخ دقیق ولادت ام‌البنین چیزی در تاریخ ثبت نشده است، اما بعضی از مورخین حدود ولادت ایشان را سال پنجم هجری می‌دانند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کازرون اذعان داشت: ام‌البنین در کربلا حضور نداشت؛ اما فرزندانش همگی در رکاب امام حسین (علیه‌السّلام)به شهادت رسیدند و به گزارش منابع تاریخی، ‌ام‌البنین در پی آگاهی از واقعه کربلا، برای جان امام حسین (علیه‌السّلام) بیش از پسرانش نگران بود.

وی تصریح کرد: محبت خالصانه‌ ام‌البنین به اهل‌بیت و نیز شهادت فرزندانش در رکاب سیدالشهدا (علیه‌السّلام) موجب شده تا شیعیان برای او جایگاهی والا و ارزشی ویژه قائل باشند و از او نزد خدا شفاعت طلبند.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: بنا بر قول مشهور، این بانوی بزرگوار در 13 جمادی الثانی سال 64 ق وفات یافت و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

وی در  انتها ام البنین را بانوی بسیار برجسته  و یک عالمه همانند حضرت زینب کبری(س) یاد کرد که راه اهل بیت (ع) همه وجود خود را فدا نموده است.

پایان پیام/ن

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618578

مهمترین اخبار ایران و جهان: