نیوز سیتی!
13 فروردین 1403 - 15:59

کاهش ۴۳ درصدی فوت شدگان حوادث ترافیکی سیستان و بلوچستان

مقایسه آمار حوادث ترافیکی استان در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به نوروز ۱۴۰۲ حاکی از کاهش ۴۳ درصدی فوت شدگان در حوادث شهری و جاده ای در سطح استان است

حبیب غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: مقایسه آمار حوادث ترافیکی استان در نوروز 1403 نسبت به نوروز 1402 حاکی از کاهش 43 درصدی فوت شدگان در حوادث شهری و جاده‌ای در سطح استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از 24 اسفندماه تا ساعت 7 روز دوشنبه 13 فروردین ماه در مجموع یک هزار و 107 تصادف شهری و جاده‌ای در سطح استان سیستان و بلوچستان رخ داده است.

 وی ادامه داد: در پی وقوع این تصادفات در مجموع یک هزار و 656 نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که حاکی است کاهش 22 درصدی تعداد مصدومین نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

غزنوی ادامه داد: متاسفانه بر اثر وقوع این حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در مجموع 37 نفر در سال 1403 فوت کرده‌اند که حاکی از کاهش 43 درصدی فوت شدگان در حوادث شهری و جاده است؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل 65 نفر از هم استان‌ها فوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: در سطح استان سیستان و بلوچستان 238 دستگاه آمبولانس، 183 پایگاه ثابت، 19 ایستگاه سلامت و 1366 نفر از نیروهای اورژانس در ایام نوروز مشغول خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها و مسافرین نوروزی بوده‌اند.

وی همچنین به عملکرد ستاد نوروزی در شهرهای زیر مجموعه این دانشگاه اشاره و بیان کرد: از شروع فعالیت ستاد نوروزی این دانشگاه تاکنون یک هزار و 190 بازدید از مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها، مساجد، اماکن متبرکه، پایگاه های اورژانس، مراکز دندانپزشکی و ... زیر مجموعه این دانشگاه در شهرهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران انجام شده است.

غزنوی ادامه داد: همچنین در این مدت 18 هزار بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از واحدهای صنفی انجام و بیش از 26 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف و معدوم شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1693534

مهمترین اخبار ایران و جهان: