نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 16:13

اجرای ۳۵۰۰ برنامه در لرستان مقارن با دهه‌فجر

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی لرستان گفت: امسال 3 هزار و ۵۰۰ برنامه در دهه فجر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن تبلیغات اسلامی این شهرستان، شعار دهه فجر امسال را «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن» عنوان کرد و افزود: انقلاب ما مردمی است و این یعنی اینکه مردم صاحب انقلاب هستند، بنابراین برنامه‌های دهه فجر هم با محوریت مردم و توسط آنان برگزار می‌شود‌.

وی راهبرد برنامه‌های دهه فجر امسال را جشن توأم با نشاط و طراوت و نمایش وحدت و انسجام ملی مطرح کرد و گفت: این راهبرد مقابل راهبرد دشمن که به دنبال تفرقه بین مردم است، قرار دارد.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به یکی از راهبردهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهاد تبیین است، اظهار کرد: ۲۷ کمیته استانی ستاد دهه فجر استان و ۱۸ کمیته شهرستانی تشکیل شده است.

به گفته غلامی کمیته ارزیابی ستاد دهه فجر استان هم با هدف نظارت بر شیوه اجرای برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه جشن انقلاب اسلامی در ۴۵۰۰ مدرسه به شکل روزانه در دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: ۷۲۰ برنامه توسط کمیته بسیج در ایام الله دهه فجر اجرا می‌شود، علاوه بر این برگزاری میز خدمت توسط دستگاه‌های اجرایی در مساجد را هم داریم.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان بیان کرد: در میز خدمت هر مدیر هر شب در یک مسجد به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازد.

غلامی به برپایی ۲۲ موکب در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: جشن بادبادک‌ها، برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی و برگزاری سرود توسط ۵۰۰ دانش آموز برای اولین بار از جمله برنامه‌های ۲۲ بهمن است.

  به گفته وی سخنران کشوری راهپیمایی ۲۲ بهمن در مرکز استان وزیر آموزش و پرورش است.

 رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی لرستان با بیان اینکه یک هزار و ۳۵۹ برنامه جشن روستایی و ۱۰۰ جشنواره دهستانی در دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقه بومی محلی «قیقاچ» از دیگر برنامه‌های شاخص دهه فجر در استان است.

غلامی به دیدار مردم و مسئولان با نماینده ولی‌ فقیه در لرستان دهم اشاره کرد و افزود: فردا ۱۲ بهمن و همزمان دیدار مردم و مسوولان با نماینده ولی فقیه در حوزه کمالیه خرم‌آباد انجام می‌شود، فردا همچنین رژه موتوری ساعت ۹ و۳۳ دقیقه را از فرودگاه خرم‌آباد تا گلزار شهدای مرکز استان داریم.

وی افتتاح سینما کیو، ۱۴ پروژه‌ بهداشتی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، برپایی دو بیمارستان صحرایی و اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه فجر استان مطرح کرد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تجلیل از خانواده شهدا با رویکرد شهدای انقلاب همچنین تجلیل از مادران شهدای مقاومت را از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.

وی بازدید از کارخانه‌های راکد و تعطیل شده‌ی که به چرخه تولید بازگشته‌اند را از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد و گفت: امسال سه هزار و ۵۰۰ برنامه در دهه فجر استان برگزار می‌شود، همچنین جشن خودکفایی ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد را داریم.

به گفته رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی لرستان در دهه فجر امسال یک هزار و ۱۰۰ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655934

مهمترین اخبار ایران و جهان: