نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 21:23

رئیس جمهور جمهوری چک: حمله نظامی به روسیه دشواراست

رئیس جمهور جمهوری چک اظهار داشت، اوکراین می‌داند که نباید روس‌ها را دستکم گرفت، زیرا روس‌ها نیروی انسانی و تجهیزات کافی دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پتر پاول» رئیس جمهور جمهوری چک روز یکشنبه اظهار داشت که غرب باید برای این واقعیت آماده شود که در جنگ روسیه و اوکراین پیروزی کاملی حاصل نخواهد شد.

به گزارش منابع خبری، رئیس جمهورجمهوری چک در گفت‌گو با روزنامه انگلیسی «گاردین» اظهار داشت: «فکر می‌کنم باید برای تشویق اوکراینی‌ها و حمایت از آنها برای موفقیت هر کاری انجام دهیم. اما باید برای سایر موارد احتمالی نیز آماده باشیم.»

این در حالی  است که روسیه بارها نسبت به تداوم کمک‌رسانی نظامی غرب به اوکراین و پیامدهای منفی آن که منجر به تشدید درگیری‌ها می‌شود، هشدار داده است. «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه چندی قبل با بیان اینکه اقدامات آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین مملو از برخورد قدرت‌های اتمی است، گفت که اقدامات بی‌ثبات‌کننده واشنگتن می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد

پاول در ادامه مصاحبه با گاردین گفت، کی‌یف می‌داند که نباید روس‌ها را دستکم گرفت، زیرا آنها نیروی انسانی کافی دارند، آنها  تجهیزات کافی دارند، اگرچه قدیمی‌تر هستند، با این حال، آنها مقدار زیادی توپخانه دارند. روس‌ها مهمات زیادی دارند.

به گفته وی، روس‌ها از نظر دفاعی نیز ناتوان نیستند و حضور در دفاع کار را برای آنها راحت می‌کند زیرا اوکراین حتی اگر آمادگی خوبی داشته باشد صدمات وحشتناکی متحمل خواهد شد، بنابراین حمله به روسیه دشوار خواهد بود.

منابع مطلع آمریکایی و اروپایی نیز اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه با استفاده از روش‌های جنگ الکترونیک و پارازیت، توانسته سامانه توپخانه موشکی «هایمارس» را به‌طور فزاینده‌ای ناکارآمد کند.شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش گرده که ارتش روسیه با استفاده از روش‌های جنگ الکترونیک و پارازیت، توانسته موشک‌های سامانه‌های هیمارس را از مسیر خارج کند.

این شبکه به نقل از پنج منبع مطلع آمریکایی، انگلیسی و اوکراینی گفت که اقدامات روسیه در جنگ الکترونیک باعث شده که مهمات هدایت‌شونده با جی‌پی‌اس، به‌طور فزاینده‌ای ناکارآمد شوند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1195534

مهمترین اخبار ایران و جهان: