نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 09:12

فارس من| ترقی: نهادهای متولی حجاب برای مقابله با توطئه دشمن هماهنگ عمل کنند

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به توطئه دشمن برای ترویج بی‌حجابی گفت: همه نهادهای متولی حجاب برای مقابله با این توطئه باید هماهنگ و یکپارچه عمل کنند.

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با تاکید بر لزوم هم‌افزایی همه نهادها و سازمان‌های فرهنگی در بحث اجرایی کردن قوانین مربوط به حجاب گفت: در شرایطی که دشمن تمام امکانات خود را بسیج کرده برای اینکه بحث حجاب این ارزش اجتماعی و فرهنگی و دینی را در جامعه ما معطل و کمرنگ کند، به طور طبیعی ما هم در مقابل باید حساب شده عمل کنیم.

وی افزود: ما باید همه امکانات خودمان را بسیج کنیم و با یک برنامه‌ریزی و هماهنگی درست در همه نهادهای قانون‌گذاری و متولی حوزه حجاب بتوانیم به درستی و با هوشیاری در مقابل با این توطئه دشمن عمل بکنیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد:‌ به طور قطع تمام دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند چه مسئولیت فرهنگی، چه مسئولیت امنیتی و انتظامی و چه مسئولیت قضایی و چه مسئولیت آموزشی باید همه دست به دست هم بدهند و این توطئه و مقابله را به نحوی به سرانجام برسانند که بتوانند هم نشان بدهد که نظام و جامعه ما یکدست هست  و  هم در برابر این ناهنجاری و هماهنگ ایستاده است.

ترقی با اشاره به اهمیت هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر برای مقابله با بدحجابی گفت: به طور قطع مقاومت در مقابل این اتحار کار دشوار و سختی خواهد بود و هزینه‌بر خواهد بود برای کسانی که بخواهند این قانون را زیر پا بگذارند.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که تمام نهادهای کشور باید به صورت یکسان در بحث قانون حجاب دغدغه داشته باشند و آن را در سازمان‌های خود رعایت و اجرا کنند و برای این موضوع هزینه بدهند.

وی در ادامه گفت: همه نهادها و سازمان های کشور که متولی بحث حجاب و قوانین مربوط به آن هستند باید به گونه‌ای عمل کنند که موجب ترک فعل نشود و ترک فعل هم تنها مربوط به یک نهاد خاص نمی‌شود و در مورد تمام دستگاه‌های متولی حوزه حجاب صدق می‌کند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه گفت: در این موضوع ما باید از همه نهاد حوزه فرهنگی مطالبه کنیم که به صورت هماهنگ در بحث قوانین مربوط به حجاب یکپارچه عمل کرده و به ملت پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت: کوتاهی هر یک از این‌ دستگاه ها موجب اختلال در روند اجرای قانون خواهد شد و اگر این هماهنگی در همه سطوح فرهنگی در بحث حجاب و قوانین مربوط به آن صورت بگیرد ما یک کار نتیجه‌بخش در حوزه حجاب را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس اخیرا با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» از دستگاه‌ها و نهادی مختلف خواسته اند در بحث قوانین مربوط به حجاب هماهنگ باشند.

در بخشی از متن این پویش آمده است: حجاب خاکریز و سنگر اول در دین مبین اسلام است برای حفظ این سنگر جان‌ها داده ایم خون ها داده ایم پس رواتر است برای حفظ و نگهداری آن متحد باشیم و وحدت رویه داشته باشیم به حاشیه ها مشغول‌ نکند مارا خدای ناکرده اگر دشمن اولین خاکریز را گرفت مثل آب خوردن دیگر سنگرها را نیز می‌گیرد. پس اتحاد اتحاد اتحاد اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و از هر حرکت مثبتی در این راه حمایت جدی و قلبی بکنیم. 

متن کامل این پویش را اینجا مشاهده کنید.

پایان پیام/ ت ۱۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425134

مهمترین اخبار ایران و جهان: