نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 07:34

ایجاد مرکز تخصصی دیابت و درمان زخم در سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: مرکز تخصصی دیابت و درمان زخم جهاد دانشگاهی استان سمنان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در بازدید از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی سمنان ضمن پاسداشت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل و گرامیداشت یاد زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی، از وی به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای جهاد دانشگاهی نام برد و اظهار کرد: نام این جهادگر والامقام در تارک جهاد دانشگاهی کشور می‌درخشد.

وی بر ضرورت معرفی این شخصیت برجسته علمی تأکید و تصریح کرد: باید این شخصیت علمی برجسته به عنوان یک الگوی تمام عیار به جوانان و نوجوانان کشورمان معرفی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مورد اعتماد مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: اعتماد رهبری معظم انقلاب به این نهاد نتیجه داد و جهاد دانشگاهی در کشور منشأ خدمات ارزشمند و شایانی شده است.

وی ادامه داد: دستاوردهای بزرگ جهاد دانشگاهی در سلول‌های بنیادی، علم ژنتیک، علوم سلولی و جنینی و... قابل ستایش است.

صادقی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می‌کند، گفت: جهاد دانشگاهی در درمان و سلامت علم پایه دانشگاهی و دانش‌بنیان در مرزهای دانش روز حرکت می‌کند.

وی همچنین به تمجید از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان سمنان در ۲ سال اخیر پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی استان سمنان یکی از دستگاه‌های موفق در استان سمنان است که در حوزه‌های دانش‌بنیان منشأ خدمات و تحولات اساسی در این استان بوده است.

خدمات پیش روی جهاد دانشگاهی استان سمنان چیست؟

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز اصلاح به‌نژاد دام سنگسری در راستای دستور رئیس‌جمهور در مورد ایجاد قطب مدرن و دانش‌پایه دامپروری در شهرستان مهدی‌شهر، توسعه فناوری‌های پزشکی، ورود به فرآوری مواد معدنی و توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی و... از جمله خدمات پیش‌روی جهاد دانشگاهی استان سمنان است.

 معاون استاندار سمنان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه دام‌های سبک و سنگین، ذخایر ژنتیکی دام و تکنولوژی‌های به نژاد دامی کارهای بزرگی انجام داده است، اضافه کرد: استان سمنان در زمینه اقتصاد دامپروری از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

رشد اقتصاد دام؛ نیازمند چند مؤلفه اساسی

وی با اشاره به طرح ملی تبدیل مهدی‌شهر به قطب دامپروری، از تکمیل زنجیره دامپروری با همکاری جهاد دانشگاهی سمنان خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره و خوشه دامپروری و ارتقا و رشد اقتصاد دام در استان سمنان نیازمند چند مؤلفه اساسی و از جمله توسعه دامپروری‌ها در استان، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین رشد پایه‌های علمی اقتصاد دامپروری هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه دامپروری با فرهنگ مردم و به ویژه عشایر استان سمنان عجین است، افزود: مرکز به نژاد دامی جهاد دانشگاهی و مرکز اصلاح نژاد گوسفند سنگسری در شهرستان مهدی‌شهر در واقع مهم‌ترین زیرساخت و اساس و پایه فعالیت‌های علم پایه مرتبط با طرح ملی قطب دامپروری در استان است.

ذخایر ژنتیکی حفظ شوند

وی حفظ ذخایر ژنتیکی و اصلاح ژن دام‌های نژاد بومی منطقه را یک ضرورت خواند و گفت: با ایجاد مرکز به نژاد دام سبک جهاد دانشگاهی استان سمنان، این مهم در استان صورت می‌گیرد.

صادقی با بیان اینکه گام بعدی ایجاد مرکزی برای دام سنگین است، ادامه داد: استان سمنان از دیرباز در زمینه دام‌های سنگین و به ویژه پرورش شتر از استان‌های ممتاز در کشور بوده است.

ایجاد مرکز تخصصی دیابت و درمان زخم در سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از جهاد دانشگاهی به عنوان یک برند شاخص نام برد و اضافه کرد: مرکز تخصصی دیابت و درمان زخم جهاد دانشگاهی استان سمنان یکی دیگر از خدمات شاخص این نهاد انقلابی در استان است که با تلاش جهادی ریاست جهاد دانشگاهی استان سمنان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان سمنان در زمینه‌های آموزشی نیز از توان و ظرفیت زیادی برخوردار است به دستگاه‌های اجرایی استان سمنان توصیه کرد: از این ظرفیت‌ها استفاده بیشتری کنند.

پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427978

مهمترین اخبار ایران و جهان: