نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 11:52

داعش 3 نظامی فرانسوی را در کمینی در شمال عراق غافلگیر کرد

یک وبگاه عراقی خبر داد شماری از نیروهای مبارزه با تروریسم و نظامیان فرانسوی در پی تیراندازی عناصر داعش در شمال عراق مجروح شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی عراقی، امروز (سه‌شنبه)، خبر داد عناصر داعش در استان صلاح الدین (شمال) شماری از نیروهای ائتلاف بین‌المللی را غافلگیر کرده‌اند.

منبع مذکور به وبگاه «شفق نیوز» گفت هواگردهای ائتلاف، شامگاه (دوشنبه)،‌ یک مخفیگاه داعش را در منطقه «جزیره العیث» در شرق استان صلاح الدین هدف قرار دادند.

به گفته این منبع، در این حمله هیچ یک از تروریست‌های داعشی کشته شدند و این عناصر در خارج از مخفیگاه پناه گرفتند و یک کمین تشکیل دادند.

براساس این گزارش، در همین حین، شماری از نیروهای فرانسه به همراه سرویس مبارزه با تروریسم عراق در کرکوک اقدام به هلی‌برن در منطقه مذکور کردند تا از شمار تلفات عناصر داعش اطمینان حاصل کنند.

این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، در ادامه گفت عناصر داعش با تسلیحات نیمه‌سنگین به سمت نیروهای ائتلاف و نیروهای عراقی آتش گشودند که در پی این تیراندازی، ۳ نظامی فرانسوی و ۲ نیروی مبارزه با تروریسم عراق مجروح شدند.

وی در ادامه اشاره کرد نیروهای عراقی به منطقه یادشده تجهیزات ارسال کرده‌اند و همچنان منطقه را تحت محاصره خود دارند.

منطقه جزیره العیث به علت وسعت جغرافیایی و اتصال مرز کرکوک و دیالی یکی از کانون‌های اصلی حضور داعش به شمار می‌رود.

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474978

مهمترین اخبار ایران و جهان: