نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 12:24

«سمنان» استان ارزان در تهیه نان و مرغ است

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه میزان تورم در استان کم گزارش شده است، گفت: «سمنان» استان ارزان در تهیه نان و مرغ است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صادقی صبح پنجشنبه در دیدار مسئولان دولتی استان سمنان با نماینده ولی فقیه در این استان با موضوع تشریح برنامه‌های هفته دولت به میزبانی دفتر وی، ضمن بیان اینکه سمنان، استان ارزان در تهیه نان و مرغ است، ابراز داشت: این فرصت خوبی برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران و ایجاد راهبرد مقصد و هدف فعالیت‌های اقتصادی است.

وی ضمن بیان اینکه نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان از میانگین کشوری پایین‌تر است، افزود: این آمارها سمنان را از جمله استان‌های ارزان در سطح کشور معرفی کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه از نظر تولیدات محصولات پروتئینی استان در حد مطلوبی قرار دارد و مازاد آن به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود، ابراز داشت: بالاترین خرید دام سبک کشور متعلق به استان سمنان است.

صادقی ضمن بیان اینکه طی سال گذشته تعهد استان سمنان در ایجاد اشتغال ۱۲ هزار شغل بوده است، تصریح کرد: از این میزان بیش از ۱۷ هزار شغل ایجاد شد و برای سال جاری نیز اقدامات در حال انجام است.

وی ضمن بیان اینکه مجوز ۱۶۰ شرکت در حوزه دانش بنیان صادر و در حال حاضر فعال هستند، افزود: ایجاد دانشگاه‌های علمی کاربردی در داخل واحدهای صنعتی از جمله تدابیر مناسب برای بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465934

مهمترین اخبار ایران و جهان: