نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 08:08

والیبال ایران جگونه بن بست آسیا رسید/ از قطر هم ضعیف تر بودیم!

نایب قهرمانی ایران در آسیا نه تنها شرایط والیبال را به روزهای حسرت گرفتن یک ست از ژاپن برگرداند بلکه عملکرد کادر فنی این تیم نگرانی ها برای صعود به المپیک را هم افزایش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با یک شکست تلخ برای والیبال ایران به پایان رسید؛ در شبی که هواداران ارومیه‌ای چشم انتظار بالا بردن جام قهرمانی توسط ملی‌پوشان والیبال بودند، ژاپن مقتدرانه پیروز میدان شد تا پیش از گذشته قدرت خود را به جهان دیکته کند.

هر چند با توجه به عملکرد ضعیف تیم ملی در مسابقات لیگ ملت‌ها و خلق شگفتی از سوی ژاپن در آن مسابقات، انتظار می‌رفت شاگردان عطایی در مسابقات قهرمانی آسیا از پس این تیم برنیایند، اما حداقل این انتظار وجود داشت که تیم ملی در یک رقابت پایاپای از ژاپنی‌ها شکست بخورند، نه اینکه به بدترین شکل ممکن و با اختلاف زیاد این بازی را در خانه واگذار کنند.

به لحاظ آماری تیم ملی والیبال ایران حتی از قطر که قدرت نوظهور قاره کهن به حساب می‌آید و در این مسابقات برای اولین بار روی سکوی سومی قرار گرفت هم کمتر بود؛ چرا که حداقل قطری‌ها توانستند یک ست برابر ژاپن پیروز شوند اما ایران همان یک ست را هم نگرفت.

والیبال ایران جگونه بن بست آسیا رسید/  از قطر هم ضعیف تر بودیم!

عملکرد ضعیف تیم ملی در شهر عاشقان والیبال برای هیچ کس قابل قبول نبود به طوری که پس از عنوان کسب نایب‌قهرمانی خیلی از هواداران ارومیه‌ای با سر زدن شعارهای تند و پرتاب بطری داخل زمین خواستار استعفای عطایی شدند. آنها با تشویق ژاپن و شعار سعید معروف، مخالفت خود را نسبت به کادر فنی نشان دادند. تیم ملی مقابل ژاپن همچون لیگ ملت‌ها روحیه جنگنده نداشت و حتی بازیکنان توان رقابت کردن با این تیم نداشتند، سرمربی هم در کنار زمین توان مدیریت کردن تیم را نداشت و در نهایت شاگردان عطایی همچون لیگ ملت‌ها مقابل ژاپن متحمل شکست سنگین ۳ بر صفر شدند.

مسابقات قهرمانی آسیا با عنوان نایب‌قهرمانی برای ایران تمام شد، عنوانی که نه مردم و نه مسئولان والیبال هیچ کدام آن را قبول ندارند. قبل از این مسابقات، داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در جلسه کمیته فنی پس از عملکرد ضعیف تیم در لیگ ملت‌ها به صراحت تاکید گفته بو " حتی دومی در مسابقات قهرمانی آسیا یعنی شکست" حالا این شکست اتفاق افتاد و. سوال اصلی اینجاست برای شرایط آشفته تیم ملی چه تصمیمی قرار است گرفته شود؟! آیا همچنان عطایی که در دو مسابقه مهم نشان داده توان مدیریت کردن تیم ملی را ندارد، به عنوان سرمربی هدایت تیم را برعهده می‌گیرد؟ در این مدت زمان کوتاه تا بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک که پیش روی تیم ملی است، چه کسی هدایت تیم را برعهده می‌گیرد؟ چه کسی قرار است جنگندگی و امید را به تیم ملی تزریق کند؟

به نظر می‌رسد جواب تمامی این سوالات برای فدراسیون‌نشینان هم بی‌پاسخ مانده، چرا که در این فرصت کوتاه تا بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک، تغییر سرمربی اولویت فدراسیون نخواهد بود ولی قطعاً با این شرایط نباید انتظار معجزه از تیم در دو رویداد پیش‌رو هم داشته باشیم.

وضعیت فعلی تیم ملی والیبال برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم نگران کننده شده است، تیمی که چند سال پیش به حسرت ۵۰ ساله صعود به المپیک پایان داد حالا با ادامه این روند ممکن است غایب بزرگ این کاروان لقب بگیرد. به هر حال باید هر چه زودتر برای این تیم آشفته فکری کرد. عطایی سرمربی تیم هم باید تصمیم جدی بگیرد، علاقمندان به والیبال دیگر تحمل شکست‌های این تیم را ندارند و بهتر بود او حداقل به خاطر از دست دادن جام قهرمانی در خانه یک عذرخواهی می‌کرد و ضعف خود را می‌پذیرفت، هر چند که شاید در نظرش اتفاقی بدی نیفتاده و نایب‌قهرمانی در آسیا هم نتیجه بدی نیست و به خاطر همین است که در این رابطه اظهارنظری نکرد!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472378

مهمترین اخبار ایران و جهان: