نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 06:37

فرهنگ مشارکت باید در سیستان و بلوچستان توسعه پیدا کند

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر مشارکت مردم در توسعه و اقتصاد استان گفت: باید کارها با مشارکت مردم انجام شود و فرهنگ مشارکت در استان توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با فرمانداران شهرستان های شرقی استان اظهار داشت: یکی از مصادیق جنگ شناختی دشمن این‌ روزها، از بین بردن فرهنگ کار در جامعه است بنابراین باید هوشیار باشیم و این موضوع مهم را در جامعه ترویج دهیم.

وی افزود: امروز دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی و شکستن اراده هاست چرا که قصد دارد از این راه ما را از توسعه باز دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: القاء لفظ محرومیت به سیستان و بلوچستان نادرست است چرا که این منطقه ثروت فراوان و ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد.

وی با تاکید بر واگذاری مسئولیت‌به جوانان و دانش آموزان ادامه داد: باید بر روی نسل جوان برنامه‌ریزی و به این قشر زمین واگذار کنید چرا که این امر موجب افزایش حس مسئولیت پذیری در جوانان می‌شود.

کرمی با تاکید بر مشارکت مردم در توسعه و اقتصاد استان بیان کرد: باید کارها با مشارکت مردم در این استان انجام شود و فرهنگ مشارکت در استان توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت مولد سازی دارایی ها ادامه داد: از سرمایه‌پگذاران‌ بومی استان ساکن در استان ها و شهرستان‌ های دیگر بخواهید تا در سرزمین خودشان سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران هشدار داد: به مدیرانی که کم کاری می‌کنند تذکر بدهید و در صورت ادامه کم کاری بلافاصله آنان را برکنار کنید.

وی با اشاره به ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان گلشن اذعان کرد: در صدور مجوزها خصوصاً مجوزهای گلخانه‌ای نباید خللی ایجاد شود.

کرمی با تاکید بر ایجاد نخلستان‌ها در منطقه افزود: با توجه به ظرفیت‌های منطقه در خصوص ایجاد نخلستان‌ها تلاش کنید همچنین به دنبال اشتغال دائمی در منطقه باشید.

وی بیان کرد: این استان مردم بسیار خوبی دارد که اگر مسئولان به درستی به وظایف خود عمل کنند و آنان را راهنمایی کنند قطعاً کارها به خوبی به نتیجه خواهد رسید.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463134

مهمترین اخبار ایران و جهان: