نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 14:10

تقدیر سردار سلامی از فرزند شهید سیدعلی صنیع‌خانی+عکس و فیلم

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» از فرزند شهید سیدعلی صنیع‌خانی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» با موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه در مجموعه فرهنگی ورزشی پنج آذر برگزار شد.

در این مراسم از ۴۵ فرمانده راوی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و ۱۰ خانواده فرمانده شهید تجلیل و دو کتاب «روشنای بدر» زندگی‌نامه سردار شهید «اسماعیل دقایقی» فرمانده لشکر ۹ بدر و «سربلند میدان» زندگی‌نامه سردار شهید «سید محمد حجازی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه رونمایی شد.

در این مراسم با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه از سیداحمد فرزند شهید سیدعلی صنیع‌خانی تجلیل شد. سردار سیدعلی صنیع‌خانی یکی از سرداران سپاه و فرماندهان دفاع مقدس بود که در سال ۱۳۲۸ در قم به دنیا آمد و روز چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ پس از طی دوره ای بیماری به همرزمان شهیدش پیوست. او برادر شهیدان سیدمحمد و سیدحسن صنیع‌خانی بود.

سردار سیدعلی صنیع خانی، در ابتدا به عنوان یکی از مسئولان کمیته و سپاه در منطقه جنوبی شهر تهران خدمت می‌کرد و پس از سال‌ها تلاش و خدمت رسانی، در نهایت با درجه سرتیپ دومی و سمت سرلشکری و رتبه ارتشبدی در سپاه پاسداران بازنشسته شد. او  دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس پیوسته دانشکده فنی دانشگاه تهران بود.

او در دوران دفاع مقدس جانباز شد و در طول زندگی از جراحات شیمیایی در دوران دفاع مقدس رنج می‌برد.

 

تجلیل از فرزند شهید سیدعلی صنیع‌خانی

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518734

مهمترین اخبار ایران و جهان: