نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 22:08

روسیه سفیر ارمنستان را فراخواند

وزارت خارجه روسیه در پی اقدامات ضد روسی اخیر ارمنستان، سفیر این کشور در روسیه را فراخواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی اقدامات ضدروسی اخیر ارمنستان، وزارت خارجه روسیه، سفیر این کشور در روسیه را فراخواند و یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که با فراخواندن سفیر ارمنستان در روسیه، یادداشت اعتراضی را به دلیل اظهارات اخیر آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان در قبال ماریو زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، به وی تحویل داده است.

دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد که در پی رزمایش میان ارمنستان و آمریکا و دیدار همسر نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان از کی‌یف، نامه شدید اللحنی به سفیر این کشور در روسیه تحویل داده شده است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که طرف روسی نگرانی خود در قبال بازداشت «بادالیان»، بلاگر صفحات مجازی و «گیئورگیان»، خبرنگار اسپوتنیک را به طرف ارمنستانی ابراز داشته است.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو بر این باور است که روسیه و ارمنستان هم‌پیمان خواهند ماند و تمامی توافق‌ها جهت تقویت روابط میان ۲ طرف به طور کامل به اجرا در خواهد آمد.

گفتنی است پیش‌تر مقامات ارمنستان در ایروان تائید کردند که این کشور هفته آینده میزبان رزمایش مشترک با نیروهای آمریکایی خواهد بود.

این اعلامیه یک روز پس از آن منتشر شد که ارمنستان از نیروهای حافظ صلح روسی انتقاد کرد. روسیه اما این انتقاد ارمنستان را رد کرد.

اکنون وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده است که هدف مانورهای موسوم به «شریک عقاب ۲۰۲۳» افزایش سطح همکاری بین نیروهای ارمنستان و آمریکا در مأموریت‌های بین‌المللی حفظ صلح است.

این مانور قرار است از ۱۱ تا ۲۰ سپتامبر در مرکز آموزشی زار ارمنستان برگزار شود.

این در حالی است که هفته گذشته نیز «گونتر فلینگر»، رئیس کمیته اروپایی گسترش ناتو، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X(توئیتر سابق) از دولت ارمنستان خواست که به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بپیوندد.

وی همچنین خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: از ارمنستان حمایت کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490278

مهمترین اخبار ایران و جهان: