نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 15:57

آموزش ۶۲۲ مددجوی زنجانی در طرح تابستانه مهارت

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود ۶۲۲ نفر از مددجویان کمیته امداد در طرح تابستانه مهارت آموزش دیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته مهارت اظهار داشت: هر سال طرح تابستانه مهارت با همکاری فنی و‌حرفه‌ای و کمیته امداد با هدف مهارت‌آموزی مددجویان این نهاد اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: این طرح به منظور ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان و جوانان دانش‌آموز با بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل سازمان‌های متولی در جهت افزایش مهارت‌آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با تاکید بر دانش آموزان کم بضاعت در استان اجرا می‌شود.

وی یکی از اهداف این طرح را ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان دانش‌آموز دانست و گفت: «طرح تابستانه مهارت» از ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در زنجان اجرایی و تا ۱۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه جامعه هدف طرح تابستانه مهارت را دانش‌آموزان و سایر گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و به صورت رایگان شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت‌آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز هستند که این طرح در مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد در حال اجراست.

وی با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در طرح تابستانه مهارت گفت: تاکنون فرآیند حضور ۶۲۲ مددجو در این طرح فراهم شده و مابقی نیز در حال طی فرایندهای مربوطه برای حضور در دوره‌های آموزشی مربوطه هستند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427266

مهمترین اخبار ایران و جهان: