نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 17:30

شهرک توریستی در مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود

مشگین‌شهر- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: شهرک توریستی با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی در زمین شخصی در شهرستان مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی اظهار کرد: شهرک توریستی با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومانی در زمین شخصی در شهرستان مشگین‌شهر تأسیس خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی دارد، گفت: مراحل تکمیل مدارک و اخذ مجوز این شهرک نیز با محوریت اداره شهرستان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل همچنین به فعال بودن چندین پروژه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۴ پروژه با کاربری اقامتی و آبدرمانی همزمان با هفته دولت در شهرستان مشگین‌شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدی ادیب با بیان اینکه مشکلات و مسائل مربوط به مراحل اجرایی این پروژه‌ها بررسی شد، ادامه داد: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شده‌اند که پیش بینی می‌شود اشتغال‌زایی بیش از ۴۴ نفری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های راکد در حوزه گردشگری اکثراً مربوط به مواردی هستند که بخشی از پروژه به بهره‌برداری رسیده و معمولاً بخش اقامتی پروژه‌ها با رکود در اجرا مواجه است که سعی می‌کنیم با حمایت تسهیلاتی این پروژه‌ها فعال شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430866

مهمترین اخبار ایران و جهان: