نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 07:13

کشف 8 تُن انواع گیاهان دارویی خارجی قاچاق در اصفهان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف بیش از 8 تُن انواع گیاهان دارویی خارجی قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در یک منزل خبر داد.

 کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در پی اعلام مأموران پلیس اطلاعات شهرستان اصفهان مبنی بر دپوی مقدار زیادی انواع گیاهان دارویی خارجی در یک منزل مسکونی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی با همکاری ماموران پلیس اطلاعات شهرستان اصفهان در یک عملیات ویژه به محل اعزام و در حضور مالک منزل از آن مکان بازدید کردند که در نهایت ۸ تُن و ۷۹۶ کیلو انواع گیاهان دارویی و تعداد ۱۸۸ قالب صابون در مارک‌ها و مدل‌های مختلف که همگی فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بودند، کشف شد.

ریاحی ارزش محموله مکشوفه را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پس از تشکیل پرونده کالاهای مکشوفه توقیف و به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی انتقال یافت، مالک منزل نیز دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439166

مهمترین اخبار ایران و جهان: