نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 15:57

ذخایر استراتژیکی گوشت مرغ در کرمانشاه مطلوب است

معاون توسعه‌ بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ذخایر استرتژیکی گوشت مرغ منجمد در استان مطلوب است؛ انبارها پُر و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سعید جوادی معاون توسعه‌ بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چند روزی‌ست توزیع مرغ منجمد در کرمانشاه با هدف تعادل و تنظیم بازار آغاز شده است.

وی با یادآوری مشکلات کشوری در خصوص افزایش قیمت مرغ و همچنین بحث نهاده‌ها، گفت: در همین راستا ۲۵ تن مرغ منجمد در راستای تنظیم قیمت بازار در فروشگاه‌ها سطح استان توزیع شده است.

معاون توسعه‌ بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ذخایر استرتژیکی گوشت مرغ منجمد در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ذخایر استانی پُر است و مشکلی در این زمینه نداریم؛ هر جایی که وضعیت بازار نامناسب باشد توزیع انجام می‌شود.

وی با اشاره بر بحث نظارت‌ها بر چگونگی توزیع مرغ منجمد، گفت: بسیج اصناف و جهاد کشاورزی بر روند چگونگی مرغ منجمد برای رسیدن به دست مصرف کنند واقعی، نظارت‌های جدی دارند.

به گفته جوادی، وضعیت گوشت مرغ گرم با توجه به جوجه‌ریزی‌های مناسب، خوب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص علت افزایش قیمت گوجه فرنگی طی روزهای اخیر، گفت: بحث  صادرات گوجه فرنگی به کشور عراق را داشتیم که همزمان با توجه به بارندگی‌های مناطق گرمسیر و مشکلات حمل و نقل؛ قیمت گوجه فرنگی در بازار بالا رفت که با توجه به اعلام ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی، قطعا در روزهای آینده روند رو به بهبود و قیمت به سمت نزولی پیش خواهد رفت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589622

مهمترین اخبار ایران و جهان: