نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 19:02

پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی فعال اردبیل

مشگین‌شهر- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع بانکی به عنوان سرمایه در گردش و منابع حمایتی از فعالان عرصه تولید در اردبیل پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد عصر شنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در مشگین‌شهر اظهار کرد: در سالی که مزین به «مهار تورم و رشد تولید» است دغدغه دولت و مجلس بر گره‌گشایی از کارآفرینان و تولیدکنندگان است تا با رفع موانع بتوان تولید و اشتغال را بیشتر مورد حمایت قرار داد.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت این واحدها تصریح کرد: بخش عمده‌ای از تولیدات این مجموعه‌ها با بهره‌گیری از توان داخلی است تا ما کمترین وابستگی‌ها را در این بخش شاهد باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال مؤثر و گسترده در این واحدها مهم و بسیار ارزشمند است و در حوزه تولید دستگاه‌های سنگین به ویژه لودر، کامیون و لیفتراک کارهای ارزشمند خوبی انجام شده و قطعاً با بهره‌گیری از شیوه‌های دانش‌بنیان می‌توان طراحی‌های جدید و مدرن را در این حوزه انجام داد.

نیکزاد ضرورت تولید با کیفیت محصولات و عرضه آن را به بازارهای خارجی و بین‌المللی یادآور شد و افزود: تلاش ما بر این است تا در مناطق مختلف استان اردبیل و حتی کشور طرح‌های اشتغالزا با توان مضاعف مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

وی همچنین در بازدید از کارخانه واحد تولیدی آب‌های معدنی خاطرنشان کرد: قرار شده تا سهام بنیاد تعاون سپاه و صندوق ذخیره فرهنگیان در این مجموعه‌ها به فروش رسیده تا بخش خصوصی سرمایه‌گذاری مناسبی را در این مجموعه انجام دهد.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با کنار کشیدن این ۲ مجموعه سرمایه‌گذاری، انتظار می‌رود بخش خصوصی بتواند در راه‌اندازی مجموعه‌های تولیدی در شهرک تخصصی آب اقدامات راهگشایی را انجام دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیش از هشت واحد بزرگ و متوسط تولیدی در استان اردبیل امسال از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش بهره‌مند خواهند شد تا گره‌های این مجموعه‌های تولیدی به نوعی باز شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209466

مهمترین اخبار ایران و جهان: