نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 12:14

گناوه در عزای «صادق آل محمد» (ع) به سوگ نشست

گناوه- آئین‌های سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان گناوه با حضور مردم متدین و ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) آئین‌های ویژه ای در سراسر شهرستان گناوه از سوی هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های فرهنگی تدارک دیده شد که در حال برگزاری است.

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین شهرستان گناوه در سراسر این شهرستان همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) با حضور در این آئین‌های ویژه در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و عشق و و ارادت خود را بار دیگر به خاندان اهل بیت (ع) ابراز داشتند.

به همین مناسبت آئین ویژه سخنرانی و عزاداری صبح سه شنبه در دفتر امام جمعه گناوه با حضور مسئولان شهرستان و دیگر اقشار مردم برگزار شد.

گناوه در عزای «صادق آل محمد» (ع) به سوگ نشست

یکی از روحانیون و اساتید حوزه صبح سه‌شنبه در این مراسم به بیان ویژگی‌های امام صادق (ع) و تلاش‌های آن حضرت در احیای مذهب شیعه و شریعت اسلام پرداخت و اظهار داشت: در دوران امامت حضرت امام صادق (ع)، شرایط و زمینه‌هایی فراهم شد که آن حضرت بتوانند با رشد علمی جامعه و پرورش شاگردان بسیار، مکتب را بنیان گذاشته تا از این طریق زمینه احیای شریعت محمدی (ص) را در جامعه اسلامی آن زمان فراهم کنند.

حجت الاسلام محمودی گفت: امروز مکتب، تمدن، علم، کلام، فقه و همه علوم مدیون تلاش‌های امام صادق (ع) است و ایشان شاگردان بزرگی تربیت کرده و نقش بسیار مهمی در رشد مباحث دینی و فقهی در عالم شیعی و اسلامی ایفا کردند.

وی بیان کرد: خداوند دو چیز به پیامبر (ص) عنایت فرمود یکی قرآن یکی اهل بیت (ع) است و فرمود این دو همواره با هم هستند.

گناوه در عزای «صادق آل محمد» (ع) به سوگ نشست

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در مقابله با شبهات ایجاد شده که توسط اتاق فکر دشمنان هدایت می‌شوند گفت: وظیفه همه ما امروز جهاد تبیین است و بنا به تاکید و فرمایش مقام معظم رهبری باید در برابر این توطئه‌ها جهاد تبیین کنیم.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه کار امام صادق (ع) جهاد تبیین بود افزود: در جنگ سخت هدف جسم بود اما در جنگ امروزی هدف روان و روح و وجدان انسان‌ها است و دشمنان تلاش می‌کند سنگر فکری ما را هدف قرار دهند لذا جنگ امروز سخت‌تر از جنگ سخت است.

وی گفت: دشمنان که از مکتب شیعه ضربه خورده اند در تلاش هستند تا با بکارگیری تمام توان و امکانات خود برعلیه اسلام و شیعه توطئه‌های مختلف ایجاد کنند اما توطئه‌های آنها همواره شکست خواهد خورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1215666

مهمترین اخبار ایران و جهان: