نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 10:51

بهره‌برداری از ۳۷۶ پروژه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی در دهه فجر در سیستان و بلوچستان

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷۶ پروژه آب و خاک به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال در استان افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حسینعلی رمرودی، اظهار داشت: 376 پروژه آب و خاک به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با سرمایه‌گذاری بیش از 930 میلیارد  ریال در استان افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها چهار هزار و 781 خانوار روستایی در سطح استان از خدمات آن بهره‌مند شدند.

وی افزود: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح 222 هکتار، احداث کانال آبیاری عمومی و پوشش انهار سنتی 10 کیلومتر، 600 هزار مترمکعب آب بندان و بندسار، 6 کیلومتر انتقال آب با لوله، حفر و تجهیز ٨١ حلقه چاهک، تجهیز و نوسازی اراضی به مساحت 90 هکتار، احداث جاده دسترسی به مزارع حدود 4 کیلومتر، احداث 74 باب استخر ذخیره آب و مرمت و بازسازی 34 رشته قنات از مهمترین پروژه‌های افتتاحیه بوده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها برای دو هزار و چهار نفر فرصت شغلی دائم فراهم شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1666722

مهمترین اخبار ایران و جهان: