نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 16:26

اجرای ۴۶ برنامه در مساجد گیلان در دهه فجر

به گفته دبیر کمیته مساجد و بقاع متبرکه استان گیلان، ۴۶ عنوان برنامه گرامیداشت چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سطح مساجد و بقاع متبرکه استان گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجتی دبیر کمیته مساجد و بقاع متبرکه استان گیلان ظهر امروز در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه ۹۷۲ کانون فرهنگی هنری با بالغ بر ۶۵ هزار عضو در مساجد سراسر استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ۴۶ عنوان برنامه برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در کمیته مساجد و بقاع متبرکه استان مصوب شده که در سطح مساجد استان اجرایی می‌شود. 

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته مساجد، برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر مسجد و مردم محور است، گفت: کمیته مساجد با دبیری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، نشست‌های مختلفی با دستگاه‌های عضو کمیته به منظور بزرگداشت باشکوه دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار کرده است. 

دبیر کمیته مساجد و بقاع متبرکه استان گیلان، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش مشارکت عمومی به ویژه در انتخابات را دیگر رویکرد این برنامه‌ها دانست و بیان کرد: مراسم دهه فجر با بزرگداشت ۱۲ بهمن و سالروز ورود تاریخی امام راحل (ره) به میهن اسلامی با پخش سرودهای انقلابی از مساجد آغاز شده و اصحاب مساجد با بنیانگذار جمهوری اسلامی بیعتی دوباره خواهند کرد. 

حاجتی، آذین‌بندی و چراغانی در سطح محلات و مساجد و اجرای سرودهای انقلابی توسط کانون‌ها در میادین و مساجد را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: مشارکت در پویش «مسجد_ کانون _انقلاب»، گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدا و هنرمندان انقلابی مساجد، برگزاری مراسم انقلاب به روایت هنر در مساجد منتخب و مسابقه کتابخوانی از کتاب «آینده انقلاب اسلامی» از دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام الله دهه فجر است. 

وی از برپایی کرسی تلاوت قرآن با عنوان «مسجد پایگاه قرآن» خبرداد و افزود: محفل انس با قرآن و قرائت سوره مبارکه فجر در قالب طرح تلاوت نور و پخش نوای الله اکبر از مأذنه‌های مساجد از فعالیت‌های قرآنی مساجد در دهه فجر است. 

به گفته دبیر کمیته مساجد و بقاع متبرکه استان گیلان، اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد و کانون‌های جمعیتی، برگزاری سومین المپیاد ورزشی «قهرمان شهر» جام فرزندان میرزا، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی، جشن انقلاب، فعال شدن شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های مجازی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است. 

حاجتی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌ها با موضوع نماز، مهدویت و انقلاب اسلامی در مساجد استان گفت: نشست‌های بصیرتی و روشنگری همراه با پاسخگویی به شبهات و سوالات نوجوانان و جوانان در مساجد برپا می‌شود. 

به گفته دبیر کمیته مساجد و بقاع متبرکه استان گیلان، در شب ۲۲ بهمن نیز گلبانگ الله اکبر از مساجد و بقاع متبرکه پخش می‌شود که در اکثر مساجد با نورافشانی همراه است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655966

مهمترین اخبار ایران و جهان: